@Martin Måske du ville uddybe hvorfor du ikke kunne lide det almene gymnasium?
Jeg gik også selv på et alment gymnasium, hvilket jeg var glad for.
rent fagligt er det også mit indtryk at gymnasie eleverne klarede sig lidt bedre end HTX elever i matematik, hvorfor ved jeg ikke direkte, men jeg tror muligvis det kan skyldes det typiske valg af lommeregner: HTX brugte TI-89, hvilket medførte at elever lærte at bruge den, Gymnasiet brugte TI-83, som næsten ingenting kan, og eleverne måtte derfor bruge papir og blyant. Gæt hvad man lærer mest af?
det argument holder ikke idag da uddannelserne i en sådan grad er blevet devalueret at man næsten skal være idiot for ikke at kunne gennemføre den.
Jamen det er vel smag og behag. Jeg har da lært meget godt på gymnasiet, men jeg tror jeg ville have været mere motiveret hvis jeg fx. havde valgt en HTX. Tror en HTX havde passet mig bedre, men igen er det jo smag og behag.
Jeg brugte ikke lommeregner i gymnasiet, jeg brugte Mathcad, som jeg ikke fik en skid ud af!! Men jeg lærte at bruge det sammen med hovedregningen, og jeg kunne faktisk godt lide det tilsidst, da jeg gik meget op i fysik som jeg havde på A niveau.
Vælger man gymnasiet så føler jeg at en samsurium af fysik A, matematik A og datalogi gav mig et meget godt spark til gå igang med Datalogi. Datalogien droppede jeg dog da jeg ikke selv var forberedt og klar, men jeg har fundet mig tilrette som datamatikerstuderende (og jeg ved allerede hvad jeg skal læse videre på bagefter [datalogi]).