Flere Image upload

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Alle

Jeg står i det "problem" at jeg skal lave en image uploader med 5 billeder og de skal også stores i en sql database sammen med andre ting som brugeren skriver samtidigt, nogle der kan hjælpe mig lidt er nemlig ikke den bedste haj til det med file upload o.lign

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er rimeligt "nemt".

En-eller-anden-fil.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Upload.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er selvfølgelig bare et eksempel, men du kan arbejde videre ud fra dette.

Skal lige siges at image uploaderen skal ligne den på Facebook

Lige som den på Facebook? - Den på Facebook er en JavaApplet som kan finde filer på din harddisk og på den måde kan vise thumbnails inden du uploader billedet.

Mener self. deres simple uploader

Den har jeg stødet på flere gange ;) men skal have det sådan at det skal indsættes som pic1 pic2 pic3 pic4 og pic5 i databasen, det er der jeg sådan mister tråden ang. det

Forstår ikke helt hvad du mener med "pic1 pic2 pic3 pic4 og pic5".

Er det navnet på billederne du skal ændre?

Jep jeg har en database hvor billederne skal sættes ind i med brugerens id (det er lavet) dog er mit problem hvordan jeg får indsat billederne i den har lavet en med en enkelt uploader, (der lignede du sendte tidligere og det virker) dog skal der nu være 5 og det er her jeg er tabt bag en vogn

Jamen den skulle gerne vise 5 felter, og kører scriptet 5 gange (en gang for hvert fil-uploadfelt).

Ja, men det jeg skal bruge er at den første fil skal blive indsat sammen med de 4 andre i sqlen

Hmm.. Hvis det er at den skal gemme alle billederne i SQL'en med én forespørgsel, kan du gøre noget lignede dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t