løkke spørgsmål...

Tags:    php

Hejsa, jeg har et aktuelt problem.
Jeg prøver at lave en løkke som læser en variabel fra $_POST og smider den i en $_SESSION (data bliver sendt fra en form på siden, og skulle gerne lande i session variable).
Da der er mange variable i alt, så vil jeg lave en løkke som eksempelvis denne her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan godt få PHP til at skrive rå tekst, hvis jeg skriver flg. i løkken:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men kan nogen forklare mig hvorfor det ikke virker inde i en firkant parentes? eventuelt noget jeg kan gøre for at opnå min ønskede effekt?

Det her burde virke :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Hey takker :D
Dén havde jeg altså ikke set. Kanon kanon

Problemet er at i "strenge" kan du godt bruge $variabler. det kan du ikke i 'strenge'

bemærk at forskellen ligger i gåseøjne vs. apostroffer.

hvis du har variablen $t og vil lægge den ind efter ordet action, så vil det i gåseøjne være
"action$t"
og i apostroffer være
'action'.$t

punktum betyder at du tilføjer noget til strengen.

Og der fik vi da også lige forklaringen med... Generelt går jeg ind for ' da " gør at PHP skal parse stringen hvilket øger eksekverings tiden..

Men altså det var så lidt (;

Og der fik vi da også lige forklaringen med... Generelt går jeg ind for ' da " gør at PHP skal parse stringen hvilket øger eksekverings tiden..

Generelt er tommelfingerreglen at bruge '' til alt, medmindre du vil injecte \n og lignende symboler til strengen.

Hmmm... Tja min kode er da ikke crashet endnu? :P

Hmmm... Tja min kode er da ikke crashet endnu? :P

Jeg erklærede mig såmen også bare enig i at '' er bedre end " til de fleste ting, men at det engang imellem kan være rarere at køre med " - hvis du har en masse variabler, kode, newlines etc. der skal pushes ind i strengen, så kan det til tider gøre det uoverskueligt at bruge '' til det. Men i alle andre tilfælde bør man bruge '', af den årsag du også selv nævner: hastighed.

Hmmm ja okay okay okay... Jeg blev owned der :D

Jeg får dig en anden gang Per ;D

t