Hvis billedere

Tags:    php

Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål angående noget med billed fremvisning. Normal er er jo nemt nok.

Men hvis I kender det når man ligger det ind i en mappe, kommer der bare en liste. Det er da ganske normalt, men nu da jeg har mange billedere, bliver jeg træt af at skal trykke tilbage for at vise nogen nye nogle.

Hvordan kan jeg lave et system, som gør at når man kommer ind på min index.php, at den så viser det første billed alfabetisk og så skal der være en "fremad" knap, som går videre til billed nummer 2 i en alfabetisk orden.

Og når man så er på nr. 2, skal der være en tilbage knap til det nummmer lavere selv.

Men alle billederne hedder forskellige ting og da der er mange billeder som bliver lagt ind, vil det næsten være umuligt at skulle skifte deres navn til et tal.

Ved det er meget at spørge om, men jeg har ingen idé til hvordan jeg skal lave det her. Og ved heller ikke om der findes noget lignede, da jeg ikke ved hvad jeg skal søge efter på Google. Har prøvet nogle af mine egne idéer, men jeg fandt intet. :(

- Hilsen
Magnus.

Har aldrig selv lavet noget lignende, men kunne forestille mig, at du kunne bruge scandir: http://us3.php.net/manual/en/function.scandir.php

Har lige lavet et eksempel på hvordan det kunne laves, har dog ikke testet det, men ville mene, at det burde virke.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej tak for svaret.

Jeg lagde nogle billeder ind i .png format og .jpg.

Men jeg ser bare "Ugyldig billede navn"

Hov, glemte helt at den skulle vise det første billede automatisk

Fold kodeboks ind/udKode 

Hejsa. Beklager der lige gik noget tid.

Altså nu viser den da noget. Men den kan ikke vise billederne. F.eks.

Her den loaded.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad men noget i retning af det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

er ikke nødvendigvis bedre end det der blev foretaget og er under antagelse af at billederne i din image folder er for det meste er konstante under et besøg. Hvis de ikke er kan du ikke bruge indexet til at rykke med.

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2009 19:51 af Bruger #5620
Smed det ind i en .php fil og kørte den.

Men gav mig nogle fejl med et uforventet {}

Så dem fjernede jeg. Men så gav den mig kun et ugyldig billed.

Var en del dumme fejl i den kode, den var også skrevet direkte i udvikleren.

I tilfælde af at det virkelig var den fejlbeskede du fik bør du nok overveje at ændre din alert setting til noget andet mens du laver dine sider. Fejlen var at du ikke kan sende en ikke variable som en reference.
Fold kodeboks ind/udKode 

på din side skriver du haur i stedet for hour.

og kode eksemplet i dit billed skriver du $node[friendly], medmindre friendly er en konstant burde du sætte '' rundt om, hvis den er en konstant burde du skrive den med store bogstaver :).

Indlæg senest redigeret d. 31.08.2009 12:36 af Bruger #5620
Aha, nu viser den da et billed. Men så snart jeg trykker på Næste billed, kan den ikke finde billedvisning.php?id=1.

Er det meningen, at den kode der skal være billedvisning.php?

Fordi jeg skrev det bare ind i en index.php fil.

Jeg skiftede navnet til billedvisning.php.

Og så virkede det satme!

Tusinde tak!!!! :)

Mange gange venlig hilsen,
- Magnus!

Indlæg senest redigeret d. 31.08.2009 15:38 af Bruger #15047
du kunne evt. også prøve at finde billedvisning.php i koden og skifte det til index.php

du kunne evt. også prøve at finde billedvisning.php i koden og skifte det til index.php

Fandt jeg nemlig ud af ;)

Men det virker perfekt nu! Tusinde tak!

t