Derudover har jeg et program, som hedder notepad++
Ville høre om det eventuelt kunne bruges??
eller om det er et skod program til programmering?
Notepad++ er en editor. Du kan skrive kode i en alle de mest populære sprog. Det er ikke en compiler. Så den kan ikke lave din kode om til et program. Jeg bruger selv Notepad++ til næsten alle mine programmeringsbehov, medmindre der kommer et godt IDE med det programmeringssprog jeg bruger.
Teknisk set er HTML, CSS ikke programmeringsprogs, men ja det gik ind under det jeg mente med webprogrammering (derunder mente jeg dog også javascript, php, asp osv..)
Men det lyder som om det er applikationer (almindelige programmer f.eks. notepad++) du er interesseret i.
Jeg vil IKKE starte med en browser hvis jeg var dig.
Det med programmeringssprog er et spørgsmål som tit bliver stillet, og der er ikke noget endegyldigt svar. C# eller Java skulle være gode nok (hvis du ikke kan beslutte dig så rul en terning, du kan altid lære det andet senere
), og de har store biblioteker med nyttig kode. Selv kan jeg også anbefale Python, her er dog ikke så meget hjælp at hente senere her på udvikleren.
Start så med nogle simple projekter/problemer. F.eks.
Find alle primtal under 100
Skriv dem ud (til skærmen) på en pæn måde
Udbyg det så den kan skrive dem til en fil.
Tag nogle af underbibliotekerne og kig i dokumentationen og lav små eksempler der viser hvordan det bruges.
Find på et emne du vil lære mere om (Database, XML, Grafik, Lyd osv.)
Du skal selvfølgelig erfare den nødvendige viden undervejs.
Indlæg senest redigeret d. 16.08.2009 23:54 af Bruger #14645