check om der er flueben.

Tags:    php

Hejsa.

Hvordan kan jeg checke om min checkbox har et flueben sat i sig?

- Hilsen Magnus.

Du havde ikke overvejet at tjekke om det spørgsmål ikke allerede er blevet stillet? Blot 7 tråde i php forumet før (på forsiden) eller 5 (under PHP forum - kommentarer) er det samme spørgsmål:

http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/29418/

Indlæg senest redigeret d. 15.08.2009 23:35 af Bruger #14645
Den tråd havde jeg set, men forstod ikke lige hvad de mente.

Den tråd havde jeg set, men forstod ikke lige hvad de mente.

Når du har en textbox med name attributen "brugernavn" og din form bruger "post" i dens method attribute så kan ud i din kode gøre dette for at få hvad den er sat til: bruger = $_POST['brugernavn'];

Her skal du blot nøjes med at se om din checkbox er sat. Det kan du bruge funktion "isset" til. Lad os sige du har en checkbox med name attributen = "cbox", så kan du kalde isset($_POST['cbox']) og den giver en sand værdi hvis den er checked. Ellers giver den en falsk værdi. F.eks:

Fold kodeboks ind/udKode 

Der er også den anden måde som Michael Larsen foreslår i linket.

Okay. Tak.

Men nu har jeg et andet spørgsmål angående din kode der.

Jeg skal have den til at vise et billed når fluebenet er der. Men til at starte med, er der jo ikke, så bruger vil faktisk aldrig se det billed der. Er det noget javascript som skal ind der eller hvad?

Også hvis nu brugeren opdatere siden, bliver fluebenet jo fjernet, så han vil faktisk aldrig se det, med mindre, det bliver opdateret, så snart der er sat noget i boxen. Men nu er spørgsmålet jo lige, hvordan gør jeg det?

- Hilsen,
Magnus.

Hvis du vil opdatere det dynamisk (det vil sige siden ikke skal loade eller opdatere) så skal du nok ud i noget Javascript. Ved ikke lige helt hvordan det skal laves, men her er en tråd hvor der bliver vist et billede hvis en radiobutton er valgt. Det skal så ændres så det en checkbox.

http://p2p.wrox.com/php-how/6556-display-images-according-radio-button-chosen.html

Det burde være en hjælp til hvordan det kan løses.

Tusinde tak! Det var lige hvad jeg manglet!

Jeg tog ikke den første, da den ikke virkede. Men en anden kode længere nede i scriptet!

Tak tak tak!!!

- Hilsen,
Magnus!

t