Activate i Main form kaldes igen

Tags:    delphi

Hej

Jeg har det problem at Activate for hovedformen kaldes igen når jeg har hentet to anden modale forme frem; men ikke en.

Flow:
App startes
Main.Activate
Hvis info mangler advar bruger i PopOp-vindue, og kald SetOp-vindue

Både PopOp- og SetOp-vindue er med Show.Modal.

Når dette princip anvendes returneres der til første linie i Activate når SetOp lukkes. Herefter kommer der så run time fejl.

Men anvendes dette flow går det uden problemer:
App startes
Main.Activate
Hvis info mangler kald SetOp-vindue

Hvad gør jeg galt?

Mik D



Indlæg senest redigeret d. 14.08.2009 01:12 af Bruger #4912
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du kalder en ShowModal metode (eller hvad den nu hedder), så burde du helt bestemt komme tilbage til funktionskaldet når formen lukkes :)

Mht. at Activate køres igen er det nok ret simpelt: Det er en event der affyres når formen aktiveres, hvilket den bliver når du lukker en modal form ned og der returneres til main formen. Hvis du vil have en event der kun køres én gang, så har din form garanteret en Load eller en Show event af en art :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Mik,

Hvad er problemet? At du kun vil have din kode kørt første gang din main form vises eller hvordan? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kasper

Problemet er nok delt i to:

Når jeg lukker SetOp-vinduet kommer jeg ikke til bage dertil det bliver kaldt fra, hvis jeg stepper mig frem.

At Activate køres igen forstår jeg slet ikke.

Mik D



Hej

Hmm, det underlige er at jeg kun kommer tilbage til Active forfra hvis jeg benytte både PopOp-og SetOp-vinduerne. Ikke kun hvis et benyttes. Men jeg kommer samtidig ikke tilbage til næste linie. Det er det jeg har som det grundliggende problem.

Jeg var af den overbevisning at Activate kun køres en gang.

Mik D



Prøv evt. at poste noget af din kode - så kan det være vi kan spotte problemet :)

Mvh.

Kasper (TSW)



t