Update fra Textbox

Tags:    c#

Hey.. Har et lille problem.

Jeg har smidt noget date fra en database ind i nogle TextBox uden problemer via følgende kode(Lidt forenklet):

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Så langt så godt.. Men nu vil jeg så opdatere det jeg har i min TextBox. Det har jeg så gjort sådan her(Lidt forenklet):

Det virker bare ikke.. Tilsyneladende opdager den ikke at jeg har skrevet noget nyt i en af TextBoxene. Hvorfor gør den ikke det og hvad skal jeg gøre ved det??

På Forhånd tak

Hej

Hvad mener du med den ikke opdager at du har skrevet noget nyt i en af tekstboksene? - Er det fordi koden til at opdatere aldrig bliver kørt, eller fordi databasen ikke bliver opdateret? Såfremt koden bliver kørt, kan jeg ikke umiddelbart se andre fejl i den forenklede udgave end at rækken du prøver at opdatere muligvis ikke har ID = 1. Har du eventuelt prøvet at køre koden igennem debuggeren og set om teksten i TextBox_Color er rettet mv.?

Jeg har prøvet at fjerne første del af den.. Altså den del der ligger i Page load og sætter det ind i tekstboksen. Når jeg fjerner den del og bare lader tekstboxen være tom til at starte med kan jeg godt få lov at update min table. Så uden at vide helt præcis hvad der sker, ser det ud til at den textbox.text jeg sætter i starten tilsyneladende overuler den tekst jeg selv skriver i tekstboksen for at rette det.

Aha, på den måde :) Det er rigtigt at Page_Load bliver kaldt før knappens eventhandler og derfor overskriver den værdien. Det du skal gøre er blot at sætte en if (!Page.IsPostBack) { } rundt om din kode i Page_Load, hvilket gør at koden ikke bliver kaldt på postbacks og teksten derfor ikke vil blive overskrevet.

Ha ha!! Så langt så godt :D

Men den vil stadig ikke lave den update i min database :S

Det skal lige siges at den forenklede kode kun adskiller sig fra den egentlige kode ved at den egentlige kode har mange flere textboxe. Ellers er det det samme.

Jeg må jo gøre et eller andet galt :p

Hov.. Nej nu virker det.. Men kun på første tekstboks.. Så i får lige den lange :D

"HTML":
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Code Behind:

Jeg har så lige lidt tidligere fået at vide jeg evt. kan lave det med en while lække i stedet for at gentage min sql command så mange gange. Men 1) Vil det få det til at virke? 2) Hvordan skal jeg gøre det??

Fandt en løsning :D

t