Hej jeg er igang med et sms system som skal kunne sende smser, men kan ikke helt se hvordan jeg klare den her opgave.
det jeg gerne vil have er at hvis en som har tilmeldt sig en af kategorierne så skal han have 1 uge gratis ellers skal det koste ham penge at modtage en sms.
jeg har prøvet med det her
- <?php
-
- include("../config.php");
-
- $hent_nummer = mysql_query("SELECT * FROM sms_modtag") or die(mysql_error());
- $vis_nummer = mysql_fetch_array($hent_nummer);
-
-
- #Send sms med 0 kr i taksering
- if($vis_nummer['tilmeldt_en_uge'] == "nej")
- {
- $hent_guldkorn = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'guldkorn'") or die(mysql_error());
-
- $hent_jokes = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'jokes'") or die(mysql_error());
-
- $hent_kerlighed = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'kerlighed'") or die(mysql_error());
-
- $hent_astrologi = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'astrologi'") or die(mysql_error());
-
- $hent_motion = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'motion'") or die(mysql_error());
-
-
- }
- #Send sms med penge i taksering
- elseif($vis_nummer['tilmeldt_en_uge'] == "ja")
- {
- $hent_guldkorn = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'guldkorn'") or die(mysql_error());
-
- $hent_jokes = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'jokes'") or die(mysql_error());
-
- $hent_kerlighed = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'kerlighed'") or die(mysql_error());
-
- $hent_astrologi = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'astrologi'") or die(mysql_error());
-
- $hent_motion = mysql_query("SELECT * FROM sms_send WHERE kategori = 'motion'") or die(mysql_error());
- }
-
-
-
- ?>
og hvordan kan jeg tjekke om brugeren er tilmeldt flere kategorier for hvis han er det så skal han have noget rabat
Tak på forhånd