Meget mystist memory problem

Tags:    php

Okay så jeg har et script til at uploade billeder med, og det fungere upåklageligt. Dog forholder det sig sådan at når det bliver smidt på one.com's server så får personen der uploader billeder en fejl med exhausted memory (over de 24mb som one.com tillader).

Problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af hvorfor den bruger så meget, da alle test jeg har lavet tyder på den bruger mellem 0.2 og 11MB. Jeg har smidt memory_get_usage() ind nogle forskellige steder i scriptet for at finde ud af hvad der bliver brugt alt efter hvor i scriptet vi befinder os.

Det underlige er at når jeg gør det, så får jeg ingen problemer med det, heller ikke på one.com's server. Jeg fatter lidt bjælde må jeg nok indrømme,- det eneste som jeg har tænkt på kunne være en grund er at min venindes computer køre mac og jeg køre Windows, hvad problemet skulle være har jeg dog ingen anelse om.

Nogen der har hørt om et lignende problem?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
lyder som om at billedet har for store dimensioner, prøv med en mindre version...

Det er fordi filen der prøves at uploade er for stor. På one.com's servere er PHPmemory sat til 24mb (så vidt jeg husker), men det betyder ikke man kan uploade filer som er så store. Der er en anden konfiguration som hedder upload_max_filesize der som standard ligger på 2MB. Så hvis filstørrelsen er større end de 2MB vil den melde fejl.

Der er selvfølgelig en løsning på dette ved at bruge .htaccess til at overskrive serverens indstillinger. Ved at gøre dette kan du uploade større filtyper. Det er dog ikke super smart da det er en sikkerhedsbrist.

Hilsner Lasse

Det er netop hvis billederne der uploades er store, og specielt hvis der samtidig skal arbejdes med dem (skaleres eller lign.) så kommer du hurtigt over den tilladte memorylimit. Dog vil memorylimit snart blive sat lidt op på alle servere, som måske kan give lidt luft til dit script. Men det er ikke upload_max_filesize for den er på 12 mb. På one.com kan du desværre heller ikke ændre denne indstilling via din htaccessfil. Der er ingen ændringer vedrørende PHP-fortplkerens opsætning du kan ændre på one.com via htaccess.

t