ALDER's script

Tags:    php

Hey, jeg er ved at lave dett brugersystem til min website, og når kan opretter sig skal man kunne skrive sin fødsels dag, men jeg skal så have omregnet fødselsdatoen til alder (ex. 13/1/1994 = 15 ) hvordan er dette lættest ?
og hvordan skal jeg bygge det op i opret_bruger scriptet, skal det våre så man skriver sin fødselsdato eller vælger det i en popdown menu ? jeg håber i kan hjælpe mig :)

Det kan gøres meget simpelt ved at trække dags dato fra fødselsdatoen, og så udtrække antal år.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

mktime() og $bday indeholder sekunder, derfor ganger jeg med 60*60*24*365 for at regne det om til år.

okay, mange tak, jeg laver det med det samme :)
det er vistnok lættest at lave alderen i opret scriptet som 3 pop down menuer :)

bare lige for at være sikker, skal jeg så ikke bare skifte talene i $dbay til database variablerne ? :)

bare lige for at være sikker, skal jeg så ikke bare skifte talene i $dbay til database variablerne ? :)

Jep du skal bare ændre fødelsdatoen til noget andet.

Fold kodeboks ind/udKode 
altså, der er en eller anden lille fejl, fordi den siger jeg er 15.5971310249'kan du se hvorfor ?

floor($years);

iøvrigt er det vel muligvis mere korrekt at gange med 365.25, medregne den ene fjerde del dag som vi ikke normalt har i et år, ellers bliver folk på deres alder%4 dage yngre...eller ældre kan ikke lige komme frem til hvilken vej du regner forkert :)

Indlæg senest redigeret d. 15.08.2009 09:10 af Bruger #5620
t