Fra C# til C++ - bøger og tutorials

Tags:    c++

Hejsa folkens :)

Jeg er desværre blevet tvunget væk fra C# og skal nu til at lære c++ i stedet. Jeg har kunne finde et utal af bøger, der lærer en at gå fra C++ til C# (nok fordi dette er den naturlige udvikling), men ikke én om at gå den anden vej.

Har I nogen forslag til bøger eller tutorials, der kan lede mig i den rigtige retning?

Og hvis jeg skal vælge en af de bøger, som jeg har fundet, er det så smartest at vælge en af dem, der går fra C++ til C# og så prøve at lære det baglæns eller at starte på noget ala "Introduction to C++"

På forhånd mange mange tak
Bjarke

EDIT: Har åbenbart misforstået hvor points jeg har - giver gerne alle mine points (500) for et godt svar :)

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2009 17:20 af Bruger #14927
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Bjarke,

Det er da på ingen måde et "desværre". C++ er mega awesome. Jeg vil egentlig anbefale dig, at købe en bog der vil lære dig om C++ helt fra bunden af idet der sikkert findes nogle små forskelligheder mellem C# og C++. Altså sådan nogle ting man bare tager sig for givet at hvis de virker det ene sted, så virker de oss det andet sted. Så jeg vil anbefale dig at købe den samme bog som jeg i sin tid brugte til at lære C++ med - C++ Primer Plus (http://www.amazon.com/Primer-Plus-5th-Stephen-Prata/dp/0672326973/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1249923265&sr=8-1) .

Held og lykke, og velkommen til ;)

Hehe, tænkte nok, at der ville komme sådan en kommentar. Elsker bare C# so far, så hårdt at forlade det :)

Jeg har nu bestilt den bog sammen med én om patterns - du skal have rigtig mange tak for dit svar!

>EDIT: Har åbenbart misforstået hvor points jeg har - giver gerne alle mine points (500) for et godt svar

Nej du har 100% forstået det - at tro at man skal give alle sine point væk i én forumtråd er en stor misforståelse :)

(det kan i øvrigt heller ikke lade sig gøre - der er et max på 200 point pr. tråd, og den er der ikke for sjov)

Mvh.

Kasper (TSW)

t