Hvad skal jeg skrive en artikel om?

Tags:    delphi

Hey alle gutter & gutinder :)

Både jeg selv, og vores superguru ( BOSH ),
har længe gået med tanken om at skrive en artikel ...
Dog er det ikke lykkedes at komme med nogen emner, også selv om jeg har kigget listen over 'ønskede artikler' igennem..
Så hvis i har nogle super gode forslag, så post dem da lige her ;)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Det kunne være meget nice med en artikel om netværksprogrammeting.,






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



Jeg er overbevist om at du/I bør skrive en artikel om hvordan man laver en IRCclient i delphi, the hard way. Altså med en simpel TCPsocket eller lignende :-D

Det ville være alle tiders julegave og hjælpe flere mennesker end unicef (ca. tal)!

// Kasper



Jeg er overbevist om at du/I bør skrive en artikel om hvordan man laver en IRCclient i delphi, the hard way. Altså med en simpel TCPsocket eller lignende :-D

Det ville være alle tiders julegave og hjælpe flere mennesker end unicef (ca. tal)!

// Kasper


JA ja Det samme her som Kasper siger :P

SkypeR That\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E



Skriv om Delphi's linking mekanismer, altså hvordan man får Delphi-kode til at linke til objektfiler skrevet i andre sprog.



jeg gad godt høre noget om noget omfattende winsock programmering! ellers så skriv om dll plugin system'er

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Skriv om Delphi's linking mekanismer, altså hvordan man får Delphi-kode til at linke til objektfiler skrevet i andre sprog.


Der er ikke så meget omkring linking... Det er bare at lave en OBJ fil (Skal være Intel "format"), inkludere den i dit Delphi program med {$L <FilNavn>} og derefter laver noget deklarationer som du gør ved en DLL.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.




ellers så skriv om dll plugin system'er


Det ville også være ret geilt :D







-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



Yay! en masse forlslag,
tak allesammen, vil gå i gang med det samme, eller i hvert fald tænke over indholdet af en artikel :)

Skriver det oss lige til Kim (BOSH) :D

Med venlig hilsen
Ken Christensen



t