PHP og bot-search-engine :-)

Tags:    php

Hej allesammen,

Nu skal vi lege lidt, lege skal vi allesammen... ^^;

Ej, spas til side, det er faktisk ret så seriöst, og det er 150 points til "vinneren" af denne lille "konkurence" som ganske enkelt går ud på at hjälpe den "stakkels gammle programmör" (mig! :B) men at lave et system i PHP som kan udpege Bots og Crawlers osv. i den dur som besöger ens website. Altså udskille dem fra resten af brugerne, gäster, osv.

Problemet er at jeg ikke har nogen erfaring overhoved med bots, men det er åben lyst at de bliver et störer og störer problem - specielt med det community website som jeg arbejder på som bla. også omhandler et forum.

Her er et lille "run-down" over hvad der gerne skulle göres.

Jeg har forestillet mig noget RegEx, noget database look-up/comparison, osv. hvorman også optäller antal gange en given bot har besögt wesbited, osv.

Men hvordan man finder frem til en bot er jeg blank på.

Nogen foreslage?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De forskellige søgemaskiners bots kan typisk identificeres via User-Agent feltet i headeren af deres forespørgsel, som du kan se med $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'].

Googles bot hedder noget med Googlebot, Yahoos hedder noget med Yahoo! Slurp, etc. Det burde være muligt at finde en lang liste et sted på nettet.

Super! tak skal i ha' begge to!

t