Trojan horse

Tags:    snak

Hej.

Ved at dette ikke er det rigtige sted, me nfolk tager 100 år om at svare på andre forums. Har fået en trojan horse ind på min computer, meget mærkeligt, da jeg ikke har hentet nogen mærkelige file, eller besøgt underlige sider.

Når mit norten finder den, kan den ikke komme af med den. Er der nogen der har nogen råd?

Den siger;

Trojan horse kan ikke fjernes fra en fil, som ikek understøttes Når mit norton prøver at fjerne den.

Mit styresystem ligger på en harddisk for sig selv har 3 forskellige harddiske. Styresystemet, formatere vel så mit c drev men selve styresystemet bliver liggende. Hvis jeg scanner den disk med mit styresystem, og hvis den er clean, så kan jeg jo bare formatere, så styresystemet ikke bliver slettet?

Nej, det rigtigt, du behøver ikke formatere harddisken med styresystemet hvis der ikke er nogen infektion.

Så satser jeg på at der ingen ting er i den.

Start windows i fejl sikret tilstand, og slet filen manuelt :)

Nu lige for at invende noget som dog ikke helt har med sagen at gøre så sad mig og en af mine venner og downloadede filer fra Mininova i går, og vi installerede nøjagtig den samme fil... Mit Avast brød ud i stor alarm og fandt 3 virusser, min vens virus program fandt intet... Og for at bevise at det var virus (og et rootkit) kan jeg sige at hans pc gik ned hele tiden lige efter, men vi fik så smulet Avast på som rensede hele pc'en selv efter skaden var sket og ingen problemer herefter..

Og jeg ville bare formatere det hele ;)

Nu går jeg imod strømmen og siger LAD VÆR med at formatere. På www.eksperten.dk har de en hel sektion omkring sikkerhed, hvor folk kan fortælle dig hvordan du fjerner det med programmerne HijackThis, Combofix m.v.

Her er et link: http://www.eksperten.dk/guide/1232

Der findes en del kompetente folk derinde der gerne hjælper, og mange af dem arbejder med det til hverdag. Så det vil jeg anbefale dig. :)

Nu går jeg imod strømmen og siger LAD VÆR med at formatere. På www.eksperten.dk har de en hel sektion omkring sikkerhed, hvor folk kan fortælle dig hvordan du fjerner det med programmerne HijackThis, Combofix m.v. ...

Ja man kunne nemt få indtrykket af, at det er løsningen på alt. Ofte så virker det som om at hver gang en eller anden person får problemer med en computer så skal der formateres. På min skole, HTX Esbjerg, får halvdelen af klassen deres computer ghosted hvis de syntes den er langsom. De har åbenbart ikke hørt om at defragmentere og slette unødvendige filer.

Jeg har fulgt den guide 2 gange på min egen, 1 gang på min søsters og så nogle af mine venner. Alle gange blev det hele fjernet inklusiv nogle rootkits fra ene vens... (2 stk :S). Så derfor synes jeg det er ligeså nemt, når den kører perfekt efter sådan en tur :D.

Tak for det Martin, men jeg fik den formateret i går aftes.

Men det skal blive husket til næste gang!

Synes dog min computer kører meget langsommere end den gjorde før virussen. Har scannet i gennem, og den har ikke fundet noget, som ikke bør være der. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Tror jeg du har ret i Morten, men altså ikke helt hundrede sikker. Altså hvis du sætter din windows cd i kan du jo vælge at formatere den ene partition/harddisk med styresystemet er på og lade de andre ligge. Derefter kan du få windows cd'en til at lave en ny installation på den partition.

Det tager ikke særlig meget længere tid :)

Tak for det Martin, men jeg fik den formateret i går aftes.

Men det skal blive husket til næste gang!

Synes dog min computer kører meget langsommere end den gjorde før virussen. Har scannet i gennem, og den har ikke fundet noget, som ikke bør være der. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Ok. Har du lagt de nyeste drivere ind på din computer efter du har formateret?

t