Trojan horse

Tags:    snak

Hej.

Ved at dette ikke er det rigtige sted, me nfolk tager 100 år om at svare på andre forums. Har fået en trojan horse ind på min computer, meget mærkeligt, da jeg ikke har hentet nogen mærkelige file, eller besøgt underlige sider.

Når mit norten finder den, kan den ikke komme af med den. Er der nogen der har nogen råd?

Den siger;

Trojan horse kan ikke fjernes fra en fil, som ikek understøttes Når mit norton prøver at fjerne den.

Kan du slette filen manuelt, evt. lukke processen først?

Indlæg senest redigeret d. 07.08.2009 17:03 af Bruger #14645
mit norton viste hvor den var, har prøvet at slette den fil som skulle være idificeret (staves), og nu kører jeg en skanning igen.

Fuck Norton.. :)

Hent Avast, og afinstaller Norton, der alligevel ikke duer til en noget udover at lave rag i den.

Avast er gratis, og 1000 gange bedre end Norton.

Fuck Norton.. :)

Hent Avast, ....

Eller AVG

Ahh Norton er fin, men ofte syntes jeg bare antivirus-programmer er elendige til at klare problemerne når det endelig er sket.

Normalt plejer jeg at anbefale den mest effektive og sikre måde: nemlig at formattere computeren.
Har du en ekstern harddisk eller dvd-drev burde du let kunne få lavet backup af alle dine filer. Hvis du vil være sikker kan du eventuelt bruge et program såsom Norton Ghost eller Acronis TrueImage (det sidste anbefaler jeg). De programmer kan nemlig klone hele din harddisk, således at du er sikker på at du ikke glemmer noget.

Bagefter skal du bare installere Windows om igen. Så garanterer jeg dig at den trojanske hest og massere af andre onde programmer som du eventuelt ikke har opdaget er væk.

AVG har jeg også kørt en skanning med, den kunne heller ikke fjerne den, prøver avarst nu.

De enste vigtige filer jeg har, er sådan set alle mine programmeringsfiler.

Jeg plejer at formatere den, så den selv indstalere styresystemet igen, er det dumt? Eller skal jeg fjerne alt på harddiskene, også køre min windows cd?

Jeg plejer at formatere den, så den selv indstalere styresystemet igen, er det dumt? Eller skal jeg fjerne alt på harddiskene, også køre min windows cd?

Tror styresystemsinstallationen formaterer harddisken du installerer den på automatisk, eller det tror jeg du kan sætte den til ellers.

Mit styresystem ligger på en harddisk for sig selv har 3 forskellige harddiske. Styresystemet, formatere vel så mit c drev men selve styresystemet bliver liggende. Hvis jeg scanner den disk med mit styresystem, og hvis den er clean, så kan jeg jo bare formatere, så styresystemet ikke bliver slettet?

t