Gratis "Java-udførelses program"

Tags:    java

Jeg sidder med tanken om at programmere lidt Java, jeg vil lige sige at jeg intet kan i forvejen og derfor starter fra nulpunktet, af samme grund vil jeg også gerne undgå at betale en hel masse for alle muligt avancerede programmer.

Derfor er det jeg søger et gratis simpelt program, der gør det muligt at skrive Java koder og udføre dem. Jeg har selv søgt lidt rundt omkring, men kan ikke lige finde det, der passer. Så er der nogen der kender sådan et program?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det bedste navn der findes! ;)

Jeg bruger personligt Netbeans IDE, men jeg startede at lære Java i BlueJ, et gratis simpelt program som efter min mening er perfekt at lære med.

Held og lykke med det :)

Jeg sidder med tanken om at programmere lidt Java, jeg vil lige sige at jeg intet kan i forvejen og derfor starter fra nulpunktet, af samme grund vil jeg også gerne undgå at betale en hel masse for alle muligt avancerede programmer.

Derfor er det jeg søger et gratis simpelt program, der gør det muligt at skrive Java koder og udføre dem. Jeg har selv søgt lidt rundt omkring, men kan ikke lige finde det, der passer. Så er der nogen der kender sådan et program?

Du kan hente Suns officielle Java udviklingskit som kan kompilere og udføre koden. Den kan hentes sammen med Netbeans IDE som virker som en integreret udviklingsværktøj som du kan skrive din kode i her: https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_Developer-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=jdk-6u14-nb-6.7-oth-JPR@CDS-CDS_Developer

Når du klikker videre så klik på linket under checkboxen hvis du ikke gider bruge suns download manager.

Så kan du prøve om det hele virker ved at lave denne tutorial: http://www.javacoffeebreak.com/java101/java101.html

Prøv og køre "javac filnavnet.java" så skulle der gerne komme filnavnet.class. Prøv så "java filnavnet" (uden .class til sidst). javac ligger i mappen "bin" som ligger i den mappe du installere java til.

Indlæg senest redigeret d. 07.08.2009 13:17 af Bruger #14645
Hej Jeppe (godt navn iøvrigt :lol: )
Jeg bruger NetBeans IDE og det har jeg gode erfaringer med, det hænder at jeg må Compilere manuelt gennem komandoprompten.

Lån nogle bøger på biblioteket, der er mange gode.

MVH
Jeppe

Okay tak. Vil jeg prøve..

Har du nogle forslag til gratis "tutorials" om Java?

De skal starte fra bunden, da jeg er helt blank omkring Java.

Okay tak. Vil jeg prøve..

Har du nogle forslag til gratis "tutorials" om Java?

De skal starte fra bunden, da jeg er helt blank omkring Java.

Du kan starte med de officielle tutorials. De er på engelsk skal det lige siges, men de er ok.

Kig under titlen "Trails covering the basics", og her start med "Getting Started": http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Fornemt, tak..

Tak, prøver det ud :P

(Og ja.. Fantastisk navn :) )

Tak. Det prøver jeg.

Du får lidt ekstra UP pga. det gode navn :)

t