Jeg kan ikke få dette med file upload til at virke. Jeg er temmelig ny i php, men har erfaring fra mange andre sprog..
Men jeg bruger denne post form:
echo "<form enctype='multipart/form-data' action='admin.php' method='post'>";
echo '<h4>Vælg hvilken fil der skal uploades :</h4><input name="uploaded_file" type="file" /><br>';
echo '<input type="hidden" class="pointer" name="ID" value="upload"/>';
echo "<input type='submit' value='Upload' onMouseOver='this.style.color="red"' onMouseOut='this.style.color="white"' class='pointer' />";
echo "</form>";
Det virker fint og jeg kan vælge filer osv.. Længere nede i koden, har jeg en if sætning, som fanger submit værdien "upload". Det virker også fint, og jeg afvikler denne kode:
if ($_FILES["file"]["size"] < 1000000)
{
if ($_FILES["file"]["error"] > 0)
{
echo "<h4>Return Code: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br /></h4>";
}
else
{
echo "<h4>Upload: " . $_FILES["file"]["name"] . "<br />";
echo "Type: " . $_FILES["file"]["type"] . "<br />";
echo "Size: " . ($_FILES["file"]["size"] / 1024) . " Kb<br />";
echo "Temp file: " . $_FILES["file"]["tmp_name"] . "<br /></h4>";
if (file_exists("/upload/" . $_FILES["file"]["name"]))
{
echo $_FILES["file"]["name"] . " <h4>eksistere allerede. </h4>";
}
else
{
move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"],
"upload/" . $_FILES["file"]["name"]);
echo "<h4>Gemt i mappen " . "/upload/" . $_FILES["file"]["name"] . "</h4>";
}
}
}
else
{
echo "<h4>Invalid file</h4>";
}
Her går der et eller andet galt. Den siger filen er uploaded. Men jeg kan ikke se filen i den mappe "upload", som jeg har lavet til de filer. Jeg kan ikke se nogle data på filen, som der ellers er kodet efter. Mappen "upload" ligger som en undermappe der hvor admin.php afvikles..
Jeg er lidt i tvivl om, hvor meget jeg skal angive af stien til upload mappen. Men lige nu skal jeg først ha koden til at uploaded en fil.
Er der noget jeg har overset med det her php file upload? (Mon ikke, da det ellers ville ha virket!!)
Please help me Obiwan, your my only hope..