File Upload

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg kan ikke få dette med file upload til at virke. Jeg er temmelig ny i php, men har erfaring fra mange andre sprog..

Men jeg bruger denne post form:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker fint og jeg kan vælge filer osv.. Længere nede i koden, har jeg en if sætning, som fanger submit værdien "upload". Det virker også fint, og jeg afvikler denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Her går der et eller andet galt. Den siger filen er uploaded. Men jeg kan ikke se filen i den mappe "upload", som jeg har lavet til de filer. Jeg kan ikke se nogle data på filen, som der ellers er kodet efter. Mappen "upload" ligger som en undermappe der hvor admin.php afvikles..

Jeg er lidt i tvivl om, hvor meget jeg skal angive af stien til upload mappen. Men lige nu skal jeg først ha koden til at uploaded en fil.

Er der noget jeg har overset med det her php file upload? (Mon ikke, da det ellers ville ha virket!!)

Please help me Obiwan, your my only hope..

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved første øjekast vil jeg tro det er fordi du har glemt at navngive din fil i din form.

Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg er ikke helt sikker :).

Der står her: http://dk2.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php

under "Return Values" at den kun giver falsk (0) ved fejl, så det burde fungere.

Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal ikke skrive is_bool, da dette bare returnerer om variablen er af typen boolean.

Ved første øjekast vil jeg tro det er fordi du har glemt at navngive din fil i din form.

Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg er ikke helt sikker :).

Det hjalp.. Nu har jeg fat i en fil, men den bliver ikke flyttet til den mappen "upload".

Hvor komplet skal stien være til dette? Eller mangler jeg noget kode il at kontrollere dette?

move_uploaded_file giver en boolean. Prøv og se hvad den giver.

move_uploaded_file giver en boolean. Prøv og se hvad den giver.

Den retunerer 1.. Hvis jeg altså har kodet dette rigtigt ?

Fold kodeboks ind/udKode 

Der står her: http://dk2.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php

under "Return Values" at den kun giver falsk (0) ved fejl, så det burde fungere.

Ja, det ser også fint ud.. Men filen ligger bare ikke i den mappe den burde på serveren.. Så et eller andet går galt..

Jeg tror fejlen opstår ved flytningen af filen, og den bliver lagt et forkert sted på serveren.. Men kan jeg tjekke det??

Du skal ikke skrive is_bool, da dette bare returnerer om variablen er af typen boolean.

Hvis jeg skriver sådan her, så retunerer den ingenting:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2009 16:00 af Bruger #12843
Willy har ret.

Nej så er det fordi funktionen fejler. Enten i argumenterne givet eller tidligere et sted.

skriv dette i toppen af phpkoden:
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', '1');

<< < 12 > >>
t