Noget i garenteret ved...

Tags:    delphi

<< < 123 > >>
Jeg laver en media player med Tmediaplayer, og det går ret godt.

Dog har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber, at I kan besvare:

1: Hvordan får jeg min playlist til bare at sige sang.mp3, frem for C:\\megalangadresse\\sang.mp3?

2: Hvordan laver jeg drag and drop af filer... Lidt ligesom Winamp. Altså, jeg trækker filer ind i min playlist med musen?

3: Hvordan laver jeg så alle mp3 filer får et ikon efter mit valg?

4: Og kan jeg på en måde dobbeltklikke på en sang i windows, hvorefter den åbner mit program og begynder at spille filen?


:) Vil meget gerne have hjælpesider, tutorials eller måske bare gode råd.



22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har tidligere lavet en mediaplayer selv.... Den kunne måske finde dig lidt interresandt at kigge på! Den har mange gode funktioner du måske kan luer lidt af :D . Og så lægger jeg altid mine koder med... Der har jeg også lavet en del af dine punkter!

http://www.shafh.dk/ShafhPlayer.php

________

form1.Label1.Caption := Copy(ExtractFileName(mediaPlayer1.Filename), 0, Length(ExtractFileName(mediaPlayer1.Filename))-Length(ExtractFileExt(mediaPlayer1.Filename)));

Denne kode bruger jeg til at skrive: Navnet (uden filtype). Det er sådan set en masse funktioner blandet sammen! Prøv vær enkelt... Du vil hurtigt finde ud af vær enkels funktion...





Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



Svar på spørgsmål 4:

Som Jonas siger skal du få Windows til at genkende dit program som det program der skal åbne f.eks. mp3 filer. Dette er nemt nok, og gøres som Jonas siger. For at dit program faktisk skal åbne filen bliver du nød til at tilføje en smule kode til din hoved-forms OnCreate procedure. Koden skal køre igennem parametrene til din applikation og åbne filen som der er valgt. Du skal derfor lave noget i stil med flg.:
Fold kodeboks ind/udKode 


MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

[Redigeret d. 22/12-04 16:09:11 af The-Freak]



For å åpne en *.mp3 fil fra Win. Explorer via høyreklikk, må dette legges i registret: (copy&paste og lagre som *.reg)
Fold kodeboks ind/udKode 


Endre standartverdien til "MyPlayer.File". (eller det du vil kalle det)
Fold kodeboks ind/udKode 


Når du nå høyreklikker på en *.mp3 fil i Explorer, åpnes MyPlayer.exe med filen som parameter.
Dette virker kun for *.mp3 filer!

Hvis du vil bruke det med for eksempel *.wav filer, så må du endre standardverdien for registernøkkelen HKEY_CLASSES_ROOT\\.wav til "MyPlayer.File".

-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel




1: Hvordan får jeg min playlist til bare at sige sang.mp3, frem for C:\\megalangadresse\\sang.mp3?


Har spurgt om det samme før her på udv. Kigger lige efter tråden


2: Hvordan laver jeg drag and drop af filer... Lidt ligesom Winamp. Altså, jeg trækker filer ind i min playlist med musen?


Der kan du bruge komponentet TExplorerDrop. Søg på torry.net der kan du finde det.


3: Hvordan laver jeg så alle mp3 filer får et ikon efter mit valg?

4: Og kan jeg på en måde dobbeltklikke på en sang i windows, hvorefter den åbner mit program og begynder at spille filen?


Begge ting ændrer du i registry. i HKEY_CLASSES_ROOT. Der fiinder du eks .mp3. I (Standard) ændrer du så værdien til eks. MediaPlayer.File (hos mig står der eks. Winamp.File). Så laver du en nøgle du kalder MediaPlayer.File. Der kan du ændre ikon, program osv. Du kan selv kigge efter :D. Håber du kan bruge det.








-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------




1: Hvordan får jeg min playlist til bare at sige sang.mp3, frem for C:\\megalangadresse\\sang.mp3?


nyekortefilnavn := extractfilename(detlangefilnavn);

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Download linket virker ikke :(

Edit: Det virker i IE, men ikke i Firefox :o

[Redigeret d. 22/12-04 14:26:25 af Kristoffer]




Shafh, du bruger i din kode med copy et 0 som start. Dette er forkert. Dette skal være et 1-tal, da Delphi's string udgår fra 1 og ikke 0.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



The-Friek...
Mystisk! Koden virker ellers udmærket :D
Tror altså den er rigtig! :D



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



Undskyld.. Doppel post


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

[Redigeret d. 22/12-04 21:41:05 af Shafh]



Shafh:

En string starter på index 1, og ikke 0.

Prøv denne koden:
Fold kodeboks ind/udKode 


Virker det ikke med index 0? Prøv nå med 'test'[1]. Se at det virker! :)
-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel



<< < 123 > >>
t