Lave en poker coach - hvordan gør man det?

Tags:    programmering

Jeg skal på forhånd undskylde at jeg ikke ved ret meget om kodning ... og derfor kan spørgsmålet måske være lidt kluntet

Jeg er faldet over en "poker coach" som er på engelsk - og som grundlæggende ikke er helt god nok efter min smag. Så fik jeg tanken om at prøve at få lavet min egen ... men hvad skal der egentlig til?

Den jeg har set er her: http://www.sitandgoshark.com/

Når jeg har installeret programmet kan jeg se at der er db.filer og dll filer ...

Programmet læser informationen fra pokerklienten og kommer så med "gode råd" - så den får altså et input on the fly og svarer igen.

Nu er jeg så startet en research fase hvor jeg er ved at undersøge hvad det vil tage af tid at få lavet et sådan program - og er det svært?

Der skal laves nogen enorme opslagværker - men det kan jeg selv få styr på.

Overvejer at smide det ud til programmører i udlandet - men jeg har overhovedet ingen anelse om hvad det kan tage af tid - og hvor komplekst det er.

Jeg er ikke ude på at få lavet en pokerbot - som automatiserer handlingerne - men jeg kan se et potentiale i at få lavet en "vindende" pokercoach.

Håber at nogen herinde kan komme med input til hvor komplekst det er?

Jeg skal på forhånd undskylde hvis det er lidt løst formuleret :)



Mener du noget i stil med om det en god eller en dårlig hånd man har? Ellers kan jeg ikke se hvad du mener. En computer er jo som sådan ikke i stand til at bluffe. Det skal dog siges jeg ikke ved meget om poker udover hvordan det spilles.



Ja det kan man godt sige - men en smule mere avanceret end det.

Det jeg er ude efter er hvordan jeg "læser" en hånd end i et program som så kommer med forslag til hvordan den skal spilles. Det er det som programmet jeg peger på kan - jeg synes bare ikke det er så vanvittig gode råd det kommer med.



Altså - man kan jo altid tage de ting man ved om poker og på denne må komme med kvalificerede gæt til hvad handlingerne i spillet betyder. (F.eks. modspiller byder stort - han bluffer muligvist) eller modspiller går kun med - han har nok en hånd som ikke lige pt. er god men som muligvis bliver det - osv.

Alt dette vil nok tage tid og kan (alt efter hvor intelligent man vil have det til at være) være ret komplekst.

Problemet består imidlertidig i at du nok aldrig kan træne en sådant program som blot indeholder foruddefinerede "tells" til noget som er yderst brugbart (ergo, en modspiller skal blot opføre sig mærkeligt og så er dit program ikke en pind værd).

Hvad der ville være rigtig godt ville være et program som kunne lære igennem et individuelt spil som spillet udvikler sig (f.eks. spiller A byder altid stort når han har gode hænder og bluffer aldrig, men spiller B er lige omvendt). Et sådant program vil være bedre men nok også betydeligt mere besværligt at udvikle.

Held og lykke med det - under alle omstændigheder så er det noget som enten kan være rigtig simpelt men ikke brugbart overhovedet, eller uhyre avanceeret og være skide smart men så vil det selvfølgelig også tage evigheder.



t