Domæne.. .

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Nu skal jeg så snart til at købe mit første domæne, hjemmesiden er godt på vej og domænet skal bare lige købes og alt det der, MEN... da jeg aldrig har prøvet alt det her før, så køber jeg domænet (og så er det mit) ? årsafgift er vel noget man skal betale for et .dk .. Hvor har i jeres webhotel hvor meget plads er det smart at have.. osv.. Evt et sted hvor man kan få svar på alt det her..?

Jeg købte mit domæne hos dandomain.dk
Jeg batalte 243,75 kr. i alt, for første år.
Jeg gav ca.
75 kr. i oprettelse
45 kr. som årsafgift for domænet
10 kr. i måneden for dns pegning(i alt 120 kr. om året)
Efter det første år kan jeg fratrække de 75 kr. for oprettelsen fra så jeg 2 år skal betale ca. 165 kr.

Jeg må lige høre, det er med plads til hjemmesiden?

dns pegning, og fps pegning .. ?

Jeg spørger sikkert dumt.. :-?

Køb altid selve domænet hos dandomain.dk!

Jeg kan personligt anbefale domaindirect.dk til hosting, de tilbyder bl.a. 1GB gratis hosting!

Det lyder godt, tror endda jeg kan leve med 1 GB i første omgang..

Tak til både Jakob 1 og 2 hehe

hvad skal jeg så vælge til og fra hos dandomæne..?!

Jeg bruger dinhost.net
Her er liste over det de tilbyder, Gratis :)
• 2048 MB web plads
• Fri trafik på en 25/25 Mbit fiber forbindelse
• PHP 5.2.8 - PHPinfo
• Subdomæner på 11 domæner - 2 NYE
• Mulighed for hosting af egne domæner
• Mail-host af egne domæner
• Mail adresser på vores 5 domæner
• MySQL-hosting
• E-mail support
• NY FORBEDRET server pr. april 2009
• Vores servere har en oppe tid på ca 99%!
Hos dandomian vælger du det domæne du vil ha, så vælger du dns pegning, IKKE url pegning, så går du ind på denne adresse http://dinhost.net/domaenehost.php (vis du vælger dinhost.net) og skriver det domæne du har købt, så gir den dig deres ip adresse, den sætter du ind via dit kontrolpanel hos dandomain, mere om det her http://www.dandomain.dk/support/domaine/urldns.html#dns , efter det logger du ind hos dinhost, og klikker på kontrolpanel linket, og så klikker du på Web panel, og under Tilføj ser du nu en dropdown menu, der vælger du "Eget domæne". På den næste side, skriver du så dit domæne ind, og så har du nu sat dit domæne op :)

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2009 16:07 af Bruger #13068
Lyder endnu mere tiltalende, god forklaring.. dvs at have en hjemmeside kørende koster 165 kr om året?

Hvordan får du det til 165?

Det skrev du.. dinhost.net er gratis.. ?

Efter det første år kan jeg fratrække de 75 kr. for oprettelsen fra så jeg 2 år skal betale ca. 165 kr.

Ja dinhost er 100% gratis, du skal selvfølgelig betale for dit domæne, med mindre du vælger at bruge et af deres subdomæner.
Dinhost.net er et hoppy project som en mand ved navn martin trads har gang i, og har haft i 4 år.

Selvfølgelig, jeg dummede mig lige :$ .
Ja efter det første år koster det 165 kr. :)

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2009 21:19 af Bruger #13068
hvorfor skal det egentlig være fra dandomain.dk ? Hvis jeg gør det på domaindirect.dk kan jeg få det for 123,75 kr hvad er forskellen? Nogle der kan forklare det pædagogisk.. :-D Noget med års afgiften der ikke er betalt eller hvad..?!?

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2009 22:03 af Bruger #13839
<< < 12 > >>
t