Kald .net webservice fra Java?

Tags:    java

Hej,

Nogen der ved hvordan man kan kalde (sende og modtage data) fra en java applet til en almindelig webservice skrevet i .NET?

Er ikke vildt god til Java og er helt på bar bund.

Nogen der kan hjælpe mig?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Nogen der ved hvordan man kan kalde (sende og modtage data) fra en java applet til en almindelig webservice skrevet i .NET?

Er ikke vildt god til Java og er helt på bar bund.

Nogen der kan hjælpe mig?

Du kan bruge java.net.URL og java.net.URLConnection klasserne til at lave HTTP forespørgsler.

Vil det så være muligt at kalde metoder og sende data til metoder på webservicen?

Vil det så være muligt at kalde metoder og sende data til metoder på webservicen?

HTTP forstår ikke "metoder", kun requests.
Med URLConnection kan du udføre POST og GET requests og du kan sende x-form-urlencodede POST parametre og GET parametre med. Nøjagtigt som med web formularer.

HTTP forstår ikke "metoder", kun requests.
Med URLConnection kan du udføre POST og GET requests og du kan sende x-form-urlencodede POST parametre og GET parametre med. Nøjagtigt som med web formularer.

Tak for svaret Robert, men det er desværre ikke helt det jeg efterspørger...

Nu har jeg siddet og googlet lidt rundt og fundet frem til følgende:
http://cwiki.apache.org/CXF20DOC/dynamic-clients.html

Kan man ikke gøre det på den måde uden klienten kender andet til servicen end WSDL-filen?

Robert:
Kunne godt tænke mig at se et eksempel på hvordan man gør med et HTTP request. Har du mulighed for at skrive det ned?

Nå fandt frem til en løsning selv med HttpUrlConnection.

Mange tak for svaret Robert.

Smid et svar så får du point.

t