Hjælp! Min computer gider ikke at starte.

Tags:    snak

Hej.. Jeg har en hp computer som jeg købte for ca.1 år siden.

Der har ikke været nogle problemer med den..

Men så en dag hvor jeg skal bruge computeren, tænder jeg den selvfølgelig. Men da jeg tænder den spørger windows om jeg vil reparer min computer eller starte den normalt. Jeg vælger reparer fordi der står anbefales ud for. Den går så igang med at reparer, men den kan ikke reparer problemet. Jeg kigger så i vis problem detaljer, der står følgende

Problem event name Startup RepairV2
Problem signature 01: Autofailover
Problem sinature02:.0.6000.16386.6.0.6001.18000
Problem signature 03: 6
Problem signature 04: 1170665
Problem signature 05: norootcause
Problem signature 06: CorruptVolume
Problem signature 07: 0
Problem signature 08: 1
Problem signature 09: Chdsk
Problem signature 10: 0
OS Version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Det var hvad der stod. Også da jeg har læst det holder jeg knappen sluk inde for, at slukke computeren. Men denne gang tager jeg start windows normalt. Den begynder og loade og loade og loade og den bliver ved.. Og gider ikke at vise skrivebordet.. Jeg prøvede at lade den loade i 2 dage.. Men det hjalp ikke..

Håber i kan hjælpe, det vil være surt, at betale en ny bærbar pc.:D

Ps 200 point

Mvh. Jeppe

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du købte den for "ca. et år siden", kan det være garantien stadig gælder.

Garantien dækker, så vidt jeg ved, kun hardware relaterede problemer, og det her er software relateret.

Hvis du ikke kan få noget til at virke så kan du blive nødt til at installere Windows forfra. Det gør du ved at putte Windows instalation-CDen ind i computeren og starte den, så kommer det en menu op hvor du kan vælge at boote fra CDen, herfra kan du så installere Windows igen..

Indlæg senest redigeret d. 02.08.2009 20:20 af Bruger #10113
Når du starter computeren så lige efter ar der har stået HP, eller hvad der nu står på din, så skal du trykke på F8 EN gang, vælg dit styresystem, vis det står der, og vælg så start i fejlsikret tilstand.
Nu burde den starte op, og så kan du prøve at gendanne din PC, til en tidliger tilstand :)

Problem signature 05: norootcause
Problem signature 06: CorruptVolume

Umidelbart kunne det tyde på at din partition ikke har det super godt.

Start op og benyt repareringsværktøjet til at få en repair console, udfør chkdsk mv. og se hvor meget der er liv i :)

Hvis du købte den for "ca. et år siden", kan det være garantien stadig gælder.

Garantien dækker, så vidt jeg ved, kun hardware relaterede problemer, og det her er software relateret.

Tænkte det kunne være harddisken det var galt med.

Det var en meget stor hjælp!!! :D

t