simpel spørgsmål (tror jeg) :P

Tags:    diverse

jeg har følgende div tag med tekst i..

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er når jeg laver mellemrum mellem de to tekste som der er i den viste herover så lave den også et mellemrum før den første tekst del og efter den anden. Altså mellemrum mellem divtags øvre kant og tekst og det samme nederst..? Hvordan kan jeg løse det problem? :-D

Det gør den når du bruger <p>

Alternativ kunne være:

<div id="broedtekst">
tekst del1<br /><br />
tekst del2
</div>

Tusind tak Morten, det virkede.. Hvis det skulle være en måde så jeg kan bruge ENTER ville det være dejligt, men nu virker det

du kan starte med at fjerene margin.
og evt sætte noget spacing på top eller bottom :)

<style type="text/css">
#broedtekst p{margin: 0px;}
</style>

<div id="broedtekst">
<p>tekst del1</p>
<p>tekst del2</p>
</div>

tak tak.. lige et andet spørgsmål (tager den bare i samme tråd) Hvad er det der sker når jeg sætter float til right eller left??!?! Den hopper ud af det div tag den ligger i!!! ?? Hvorofr+!?!??!

tak tak.. lige et andet spørgsmål (tager den bare i samme tråd) Hvad er det der sker når jeg sætter float til right eller left??!?! Den hopper ud af det div tag den ligger i!!! ?? Hvorofr+!?!??!

Det gør den ikke nej. Det der sker er at den flyder enten til højre eller til venstre. Hvis du ikke har sat en bredde på din div kan det måske værre derfor at det ser ud som om at den hopper ud af det.

Btw så skulle denne tråd være oprettet under HTML/CSS forummet og ikke her i Generelt.

t