Email forvirring til bots

Tags:    javascript

Hej jeg ville bare lige kort spørge om det jeg er kommet op på er et sikkert nok script til at "forvirre" bots mht. emails.

Linket til emailen.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Min javascript del:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Med venlig hilsen
Kasper Buch

Indlæg senest redigeret d. 30.07.2009 22:11 af Bruger #13723
Bare det at du alerter den er nok for de fleste, hvis botten ikke er SPECIFIKT rettet mod dit site, hvilket de færreste er. Så jo, det burde holde.. :)

Ok super mange tak. Men hvis det nu skulle gøres meget bedre kan man så ikk også bruge billeder eller er det en forkert måde at gribe det an på?

Nej, det er rigtigt at mange bot-crawlere ikke kan læse billeder. Dog er der alligevel en del der kan, så billedet skal obskureres meget godt, hvilket sænker brugervenligheden.

Kunsten er at finde en brugervenlig måde at repræsentere sin email på, men alligevel sikre sig for de fleste bots, og derefter bare at have et godt spam filter.. :)

Du sikker på at de kan læse billeder?

Hvordan skal den vide hvorfor nogle af pixelene bogstaverne består af? Specielt hvis der er baggrund i billedet.

Hvad med at lave et billede hvor emailen står skrevet i, og så dele dette billede op i tre. Putte det ind i en tabel med 1 række og 3 kolonner. Det burde da give noget beskyttelse. Før den overhovedet kan læse billedet skal den først samle det.

Indlæg senest redigeret d. 31.07.2009 13:24 af Bruger #14645
Du sikker på at de kan læse billeder?

Hvordan skal den vide hvorfor nogle af pixelene bogstaverne består af? Specielt hvis der er baggrund i billedet.

Hvad med at lave et billede hvor emailen står skrevet i, og så dele dette billede op i tre. Putte det ind i en tabel med 1 række og 3 kolonner. Det burde da give noget beskyttelse. Før den overhovedet kan læse billedet skal den først samle det.

Er mere end 100 % sikker på at det er muligt.. :)
fx: http://arstechnica.com/security/news/2008/04/gone-in-60-seconds-spambot-cracks-livehotmail-captcha.ars

Uh, og denne er også rigtig god: http://bbspam.com/

t