indhold flytter sig lodret ved zoom?

Tags:    diverse

Når jeg zoomer ind ind flytter min "content" del sig op, det gør at jeg får en hvid kant oppe i min mørke header.. Nogen der ved hvorfor? (og ja det er fra dreamweaver og ikke notepad) Tror selv det er noget med det lille gab fra selve mit indhold og så op til browser kanten et par millimetre som mit bg billede dækker (den ellers hvide kant)

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.07.2009 00:01 af Bruger #13839
Giv et link til siden.

Den er ikke oppe.. Det samme sker lidt når man (jeg) zoomer en gang ud her på udvikleren.dk mellem det lysegrå og det mørke grå øverst kommer der en hvid streg..

Min hjemme side er design messigt opbygget som scott kelbys her.. http://www.scottkelby.com/ og det er selve det hvide hvor man skriver i der hopper op på min, kan ikke se hvorfor hans ikke gør det, og min gør..?!

Indlæg senest redigeret d. 30.07.2009 12:08 af Bruger #13839
Hvilken browser snakker vi om? Jeg kan ikke fremkalde nogen hvid streg på udvikleren.dk, hverken i IE8 eller Fx3.5.

Den gør det i google chrome og IE6 men ikke i IE8 eller Fx 3.5 ved ikke om den gør det i andre

EDIT: den gør det i fx 3,5 men kun lidt og kun når jeg zoomer ud én gang..

Indlæg senest redigeret d. 30.07.2009 14:57 af Bruger #13839
Jeg kan godt se fejlen i Google Chrome og Safari. Jeg tvivler på man kan gøre noget ved det. Se om fejlen er rapporteret hos WebKit, og hvis ikke, så rapporter den.

IE6 indeholder slet ingen zoomfunktion, så jeg forstår ikke hvordan du kan se fejlen der.

En ting man kunne prøve var at lave baggrundsbilledet i div#top_gradient større end div'en. Fejlen kunne skyldes at billedet zoomes mere ud end div'en. (Jeg taler her om udvikleren.dk, da du ikke har uploaded din side, så jeg kan ikke se den)

Tilføjelse: Jeg fandt debuggeren i G Chrome, og den forskellige højde af det 24px baggrundsbillede og den 24px div ser ud til at være problemet. Det virker hvert fald at sætte div'ens højde til 23px. Jeg ville nok løse det ved at sætte en ekstra pixel række på http://www.udvikleren.dk/images/top_gradient_tile.png i samme farve som den nederste række, så billedet blev 25px højt.

at skrive font-size:1pt i #top_gradient løser måske/måske ikke problemet og skaver måske/måske ikke nye problemer, på udvikleren

at skrive font-size:1pt i #top_gradient løser måske/måske ikke problemet og skaver måske/måske ikke nye problemer, på udvikleren

Ser ikke ud til at virke, når jeg prøver i G.Chrome.

t