Delphi version fra exe fil ?

Tags:    delphi

Hvordan bestemmer man hvilken Delphi version der er anvendt til at lave en exe fil, når man kun har exe filen ?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmm, jaok .. så er der et svar ;)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Har hørt den før i forbindelse med at man har en ulovlig version :|
Men det behøver selvfølgelig ikke passe i dit tilfælde :)

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...



Har hørt den før i forbindelse med at man har en ulovlig version :|
Men det behøver selvfølgelig ikke passe i dit tilfælde :)

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...


Hey Spasser opfør dig pænt :-(

Jeg sidder med en exe fil som styrer en maskine i den virksomhed jeg arbejder i. Jeg har behov for at finde ud af hvilken Delphi som er anvendt til at lave exe filen. Der er problemer med nogle biblioteker som jeg ikke har source til - manglende backup af kode.

Er der et mønster evt. i hex fomat som kan anvendes til at identificere hvilken Delphi der er anvendt til at lave filen ?
Mojn



Hej Jes,
umidelbart har jeg ikke kunne finde en måde at finde ud af hvilken version ( 1 - 8 + 2005 ), men kun hvilken udgave af denne.
Disse info ligger nemlig som en string i .exe filer, kaldet DVCLAL.
Eg:
- Licence is valid
- Delphi Client/Server Suite (Enterprise)

(fra 2005 enterprise & D7 ) :)

Du kan blandt andet finde det med Resource Tuner ( restuner.com ) eller lignende applikationer.

Jeg ved dog at klassen TSystem indeholder 'compilerversion' som angiver versionen af Delphi's compiler.. et langt skud i tågen, men måske det værd..

Håber du kan bruge det :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



t