Fejl i harddisken???

Tags:    snak

Hej Udvikleren.
Jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med et problem. Igår virkede min computer uden problemer. Vista viser normalt 3 harddiske under "Computer". Pludselig i morges hørte jeg nogle mærkelige lyde fra computeren, det kom IKKE fra højtalerne. Jeg startede den op, og den frøs. Så prøvede jeg at tage batteriet ud og putte det ind igen. Bip lyden var der stadig. Jeg fik gang i den uden at den frøs til. Og jeg startede virus programmet Panda antivirus, og jeg fandt ud af, at det ikke var en virus. Jeg downloadede sammetid opdateringer fra windows update, der var godt nok nogle drivere, og siden da har lyden ikke været der så ofte mere.. Problemet er, at en af harddiskene ikke kan findes mere! Det er den største af dem, omkring 300gb. Hvis jeg vil starte et program, fra harddisken siger den, at den ikke kan findes. Kan nogle hjælpe med at løse problemet?
Venlig Hilsen Søren Qvist

Det lyder som om harddisken er gået i stykker. Hvor gammel er den? Harddiske har vist nok kun et par års levetid.

Er det en internt eller en extern harddisk, for hvis det er en eksterne, kan du evt. prøve finde ud af om der ikke skulle side en almindelg hardisk i, ved f.esk. at nolge wd elments eksterne harddsike har elktroniken i den eksterne med at ryge, hvilke betyder at man skulle kunne sætte den eksternes indre hardisk i pc'en og læse derfra.

Hvis der er intern, kunne det godt tyde på at den er gået i stykker, men jeg vil evt. også tjekke strøm og ide/sata kabel, samt evt. skifte ide/sata port i bundkortet.

Den er under et halvt år gammel, og sidder i bærbaren. Da det er en bærbar er det ikke så nemt at tjekke de ting der. Men af en eller anden grund er den synlig igen. Efter nogle opdateringer i windows update(Hviklet ikke burde have noget med det at gøre). Jeg snakkede med min ven og spurgte, hvad der kunne være galt. Han sagde at det kunne være en der var inde og "kigge" på computeren, og at jeg måske burde formatere den. Hvad skal jeg gøre? Jeg synes også at den er blevet lidt langsom på det sidste, selvom den har 4gb ddr3, og intel core duo 2 processer med 2.4 GHz.. Grafikkortet er et af de nyeste fra nvidia.

Ok, det er en bærbar, ja så er det jo ikke så let at tjekke de ting.

Det kan skylde en defekt, hardiske er defekt, eller ved at blive det, jeg vil køre en chkdsk (chekdisk) som kan tjekke for dårlige sektor.

I denne computer -> højreklik på drevet -> vælg egenksaber -> vælg fanen Funktioner -> Klik på knappen Undersøg Nu

Kan være der er behov for et genstart.

Hvis det er en person der "kigger" med, hvilket jeg ikke tror det er, så er det nemmeste nok at formatere.

Hvor mange harddiske sidder der i den bæbare 1 eller flere, hvor mange pationer er hardisken (harddiskene delt op i)

t