jQuery(Helst) - Vælg en uge og udfyld datoer for den uge

Tags:    javascript

Hej,
Jeg ville høre om det kan lade sig gøre hvis man nu vælger en uge fra en drop down at så man kan få javascript til at udfylde 5 felter med datoen og måned for den mandag i den og for den tirsdag i den osv. Så fra mandag til fredag.

Eller hvis dette kan gøres backend i php på en smart måde så skriv gerne :)

Hvis du lige har et liggende må du gerne poste den! :P Søger helst jQuery da det er det enesta javascript jeg fatter desværre :(

Med venlig hilsen
Kasper

Indlæg senest redigeret d. 28.07.2009 00:09 af Bruger #13723
Hey Kasper,
det kan man sagtens.

Hvis du vil gøre det via din backend, kan du gøre brug af json.

HTML Form:
Fold kodeboks ind/udKode 

JQuery function:
Fold kodeboks ind/udKode 

PHP (backend.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 28.07.2009 09:49 af Bruger #1330
TUSINDE TAK! Det er det helt genialt! Har kigget på det og allerede brugt princippet to andre steder helt genialt måde at gøre det på :P!
Igen mange tak!

// UPDATE
Jeg tænkte hvis nu jeg gerne vil lave noget fade på dem når de er blevet valgt så det hele ser rart og roligt ud hvordan gøres det bedst? har prøvet
Fold kodeboks ind/udKode 

Men det virker kun en gang og så vil det ikke mere :( Nogen genial idé igen? :)

Indlæg senest redigeret d. 28.07.2009 19:34 af Bruger #13723
Hey Kasper,
sidder lige i ikke helt ædru tilstand, så kigger på det engang imorgen ;)

Er glad for du kunne bruge det indtil videre!

Hahah bare iorden! ;D

Jeg tænkte ville man kunne bruge nogenlunde samme princip til at uploadee billeder til en hjemmeside. Har kigget på nogle upload classes i phpclasse.org og de virker alle meget fine men ingen af dem er særligt visuele pæne.

Vil man så ikke kunne bruge nogenlunde samme effeckt sig hvis man oploader 5 billeder, og så bliver de vist efterhånden som hvert billede er blevet oploadet altså fadet ind så man kan se et mindre version straks efter upload?

Mvh
Kasper

Hey Kasper,
må lige prøve at nå at kigge på det imorgen!

Det burde man sagtens kunne :)
JQuery har/havde en demo af filupload på deres website, hvor de havde lavet det med en progressbar. Det burde kunne bruges til at lave fade effekt :)

t