Starthjælp til PHP/MySQL

Tags:    programmering

Jeg er begyndt at lege lidt med PHP/MySQL. Jeg har tidlgere lavet noget ASP og Access-database, men vil gerne bruge PHP i stedet for.

Jeg har problemer med at connecte til min MySQL server. Jeg har et web-hotel hos One.com, og jeg har lavet en tabel i PHPMyAdmin gennem One.com

Når jeg laver et input-felt og sender info til min PHP-side, så får jeg fejl i linien, hvor jeg laver forbindelse til databasen.

Er der en derude, der kan hjælpe mig ved at kigge de 2 sider igennem for mig og måske sige hvor fejlen er. Det er meget simple sider indtil videre, eftersom det er en test for at få det til at fungere.

På forhånd tak
Brian

:-)

Du kan poste dine koder her i foraet, så kigger vi på det :)

Hvis du allerede ved der er fejl i den linie hvor du forbinder til databasen, så er der jo ingen grund til at se de resterende 2 sider?

Du har nok skrevet et forkert argument til funktionen. Prøv og poste den linie her.

Jeg linker til denne side - insert-r.php - fra er formular på en tidligere html-side. Koden til min PHP side er således:

Indholdet i mine variable username, password og database er lige ændret i dette tilfælde... ;-)

Mvh.
Brian

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>

<?
$username="username";
$password="password";
$database="database";

$t1=$_POST['input1'];
$t2=$_POST['input2'];
$t3=$_POST['input3'];

mysql_connect(localhost,$username,$password)

@mysql_select_db($database) or die("Unable to select database");

$query = "INSERT INTO 'test-rikke' VALUES ('$t1','$t2','$t3)";
mysql_query($query);

mysql_close();

?>

</body>
</html>

Note:

$query = "INSERT INTO 'test-rikke' VALUES ('$t1','$t2','$t3)";