Starthjælp til PHP/MySQL

Tags:    programmering

Jeg er begyndt at lege lidt med PHP/MySQL. Jeg har tidlgere lavet noget ASP og Access-database, men vil gerne bruge PHP i stedet for.

Jeg har problemer med at connecte til min MySQL server. Jeg har et web-hotel hos One.com, og jeg har lavet en tabel i PHPMyAdmin gennem One.com

Når jeg laver et input-felt og sender info til min PHP-side, så får jeg fejl i linien, hvor jeg laver forbindelse til databasen.

Er der en derude, der kan hjælpe mig ved at kigge de 2 sider igennem for mig og måske sige hvor fejlen er. Det er meget simple sider indtil videre, eftersom det er en test for at få det til at fungere.

På forhånd tak
Brian

:-)

Du kan poste dine koder her i foraet, så kigger vi på det :)

Hvis du allerede ved der er fejl i den linie hvor du forbinder til databasen, så er der jo ingen grund til at se de resterende 2 sider?

Du har nok skrevet et forkert argument til funktionen. Prøv og poste den linie her.

Jeg linker til denne side - insert-r.php - fra er formular på en tidligere html-side. Koden til min PHP side er således:

Indholdet i mine variable username, password og database er lige ændret i dette tilfælde... ;-)

Mvh.
Brian

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>

<?
$username="username";
$password="password";
$database="database";

$t1=$_POST['input1'];
$t2=$_POST['input2'];
$t3=$_POST['input3'];

mysql_connect(localhost,$username,$password)

@mysql_select_db($database) or die("Unable to select database");

$query = "INSERT INTO 'test-rikke' VALUES ('$t1','$t2','$t3)";
mysql_query($query);

mysql_close();

?>

</body>
</html>

Note:

$query = "INSERT INTO 'test-rikke' VALUES ('$t1','$t2','$t3)";

det er en dum ide at benytte - (minus) som tablenavn eller andre navne i SQL ;)

skriv ect:

$query = "INSERT INTO 'test_rikke' VALUES ('$t1','$t2','$t3)";

eller

$query = "INSERT INTO 'testRikke' VALUES ('$t1','$t2','$t3)";

Det er rettet, så der ingen "-" er i nogen som helst navne :-)

Kenneth, som den uvidende, vil jeg gerne vide hvorfor det er usmart at bruge '-' i SQL table navne?

Kenneth, som den uvidende, vil jeg gerne vide hvorfor det er usmart at bruge '-' i SQL table navne?

1. for de det er et minus alså noget man bruger til bereninger af tal (ect: UPDATE stuff SET point=(point-1) WHERE uid='1') der bruger man -

2. det er lige som nogen navne man ik bruger, du må heller ik kalde et felt by, as, order osv.. (SELECT as AS sel_as WHERE id='1' - du kan godt se hvad jeg mener ik?)

3. der er sikkeret en hel masse flere grunde, men pointen er det er dumt at bruge det..

Var der nogen derude, som kunne hjælpe mig med min kode? ;-)

Mvh.
Brian

Var der nogen derude, som kunne hjælpe mig med min kode? ;-)

Mvh.
Brian

Fold kodeboks ind/udKode 

there you go :)

Indlæg senest redigeret d. 31.07.2009 17:31 af Bruger #3427
t