Kryptering af php koder

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa.

Jeg ønsker at kryptere mine php koder, da jeg i den senere tid har hørt om mange der har solgt systemer, og efterfølgende har køberen solgt dem videre.

Dette ønsker jeg ikke sker for mig, så derfor leder jeg efter en måde, hvorpå jeg kan kryptere alle mine php filer/php koder.

De skal ikke kunne dekrydteres, men dog stadig læses af browseren.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan kigge på nogen obfuscator software, jeg har ikke nogen erfaring med hvad for nogen programmer der er gode..

edit:
det forhinder dem self ikke i at vidre sælge din løsning.. men de kan ik finde rundt i din kode.

Indlæg senest redigeret d. 26.07.2009 16:43 af Bruger #3427
HVORFOR Morten? Mener du at din server-udbyder sælger din kode? Det lyder meget usandsynligt! Og selv hvis de gjorde hvad ville der så ske ved at andre fik nytte af din kode?

Hvis du absolut vil obfuscate din kode (det frarådes på det kraftigste) så kig her:
http://www.codeeclipse.com/step1.php

Du kan aldrig sikre dig mod at folk videredistribuerer dit produkt. Hvis der fandtes en simpel løsning på det problem, ville piratkopiering ikke findes idag.

Det du istedet skal gøre er at skrive nogle betingelser for brug der følger med dit produkt når du sælger det til kunden - hvori du blandt andet gør klart at det ikke tolereres at produktet bliver ændret og/eller videredistribueret. Hvis kunden overtræder de betingelser kan du hive dem i retten og få erstatning.

Hvad mener du med "og efterfølgende har køberen solgt dem videre."?

Du kan da bare lade være med at sælge dine filer væk? For nej, man kan ikke umiddelbart kryptere dine filer, så de stadig kan læses af serveren. Hvorfor vil du overhovedet det?

Det kan ikke gøres rigtigt sikkert uden en løsning som f.eks. Zend Guard, der kræver at man installerer et modul på web-serveren.

http://www.zend.com/en/products/guard/

Det er også noget lign jeg søger Kenneth.

Fordi hvis jeg sælger nogen systemer/coder, så ønsker jeg ikke at andre skal kunne manipulere med dem.

Er der en eller anden speciel grund til at folk ikke må tilpasse de systemer de har købt af dig? Hvis de skulle finde på at rode i koden, er det deres eget ansvar, men hvorfor ikke lade dem lave det produkt de har købt bedre??

De må som gerne rode ved den, men videre sælge eller på anden måde bruge nogen af koderne til andre projekter, vil jeg ikke acceptere.

Så skal du bare smide en licens på :)
Creative Commons fx. En en du selv laver (Vær dog lige opmærksom på at det er RET så svært.. :P)

<< < 12 > >>
t