PDF, kodeord samt TTL?

Tags:    snak

Er lidt i tvivl om jeg har ramt det rigtige forum med denne post.

Jeg har siddet og overvejet at lave mit eget program, som kan vise mine artikler fra min database, så "kunden"/endebrugeren kan se artiklerne efter at have betalt.. Men, så kom jeg i tanke om PDF formatet, og tænkte på om det kunne lade sig gøre at man lavede sine artikler i PDF (ligesom eBooks), hvor man så taster et kodeord ind, og så har filen en levetid (TTL = Time To Live, hvis nogen skulle være i tvivl)..

Der ved spare jeg en masse tid på at skulle programmere selv... :)

Nogen forslag, eller idé'er til hvordan jeg får løst mit problem?
Jeg er villig til at betale mig frem til et mindre og billigt Adobe program hvis det har disse muligheder, eller hvis der er andre programmer der har samme funktionaliteter?

http://caheinfo.wsu.edu/webtips/pdf/pw.html var bare et hurtigt resultat på Google...
Dog tror jeg ikke det er muligt at implementere TTL i en PDF fil.

Personligt havde jeg bare lavet dit program. Det kan gøres forholdsvist simpelt i Java.

Men hvorfor ikke bare bruge et webinterface hvor brugeren bare besøger din side, indtaster login info, og er igennem til dine artikler? Det ville være meget enklere at lave, og TTL ville være enkelt at implementere.

For tiden (og nok også fremtiden) er desktop programmer på vej ud, og at en bruger skulle have endnu et program på sin computer er unødvendigt.. :)

Hejsa Jakob.

Jeg har skam overvejet de forskellige muligheder der er, især WebInterfaced, men, så heller det var noget fil værk, eller eget program.

Men, jeg sidder så igen og overvejer hvorvidt det skal være eget program eller PDF, for jeg kan vel egentligt godt undvære TTL.

I bund og grund skal man kunne registere sig på en hjemmeside (Som jeg nok skal fikse lige pludseligt (i php)), også skal man kunne logge ind med det program man har downloadet, også når det er gjort, så får man en liste over de artikler/blade man har betalt sig til, eller alle blade hvis man har betalt fuldt aboment.

Grunden til TTL var vel egentligt for at folk ikke bare kan give artiklen videre til en ven, fordi den gerne skulle udløbe hvis brugeren skifter computer (At den skulle registere IP&MAC adresse), men, det virker alt sammen som et mere kompliceret system.

Hvad syntes folket ville være "The Idea"? For os.

For igen - Gider jo egentligt ikke at spilde krafter på at lave et program der ikke bliver brugt?

Umidelbart lyder det som om du skal have fat i en eller anden udgave af noget Digital Rights Management (DRM)

Hej Ken.

Fantastisk Oplysning at få, nu mangler jeg bare et link til hvor jeg kan købe dette program? Google virker mere informativ på hvad programmet kan end hvor jeg skaffer det :S

Hey Dann,
LockLizard skulle kunne gøre det, men er vist rimeligt pricy.

Hey Ken.

Jeg har tjekket det ud, og syntes det (Bortset fra prisen), lever op til mine krav.

Jeg kigger også lidt på flg. produkt, men, kan ingen pris info finde:
http://www.mirage-systems.de/products/multimedia-protector/overview-home/

t