Brugeroprettelse godtager ikke æøå

Tags:    php

Hej Udviklere.

Jeg arbejder på en ny dansk dating site som er oprettet ud fra et "skabelon", da jeg ikke ligefrem er superbruger/koder endnu.

Problemet er, at hvis jeg forsøger og oprette en ny bruger med æ, ø eller å i navnet/password godtager oprettelsen det ikke og melder fejl.

Encoding er iso-8859-1 og MySQL er sat op til dansk også. Hvis jeg via backend redigerer i mine sider kan jeg sagtens skrive med æøå uden at sitet ændrer det eller melder fejl. Jeg kan se at der er noget javascript, hvor jeg har tilføjet bogstaverne, men det hjalp ikke en disse. :(

Sitet er www.dateklubben.dk

Håber der er hjælp at hente.

Måske du lige gider poste dine opret koder :)?

Da det lyder somom problemet ligger i frontenden, er det meget svært at sige hvad der er galt, uden at kunne se koden til valideringen. Jeg kan dog sige at hvis du bruger ctype_alpha, som jeg ved er meget normal i inputvalidering, skal du enten være sikker på at det rigtige locale er sat. Dette kan du sætte med setlocale funktionen(såfremt locale'et findes på serveren), eller du kan helt lade være med at benytte ctype_alpha. En anden ting du kan tjekke er at din php-fil har samme encoding som din sides encoding.

Encoding på sitet er som sagt iso-8859-1, og MySQL er sat til UTF-8.

Jeg kan slet ikke se noget med brugernavn/fornavn i min .php fil. I min .tpl fil kan jeg se at den bruger functions.js og der har jeg fundet dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Samt validate.js hvor dette er hele filen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er min .tpl fil:

Fold kodeboks ind/udKode 

Undskyld for alt det her kodeindsætning.. håber bare det kan hjælpe på løsningen.

Jeg må indrømme at jeg orker ikke at læse den bunke igennem(sorry), men hurtigt skimt siger mig at det er JS funktionenerne isAlphabetic og checkFieldString som ikke godtager danske bogstaver.

Som en ekstra ting vil jeg dog sige at hvis den eneste validering der er på inputtet er i form af det javascript, så er der vidst yderligere problemer du skal have taget hånd om :P

Helt forståeligt. :P

Jeg aner det faktisk ikke.. jeg fik som sagt en "skabelon", hvor jeg bare installerede det i MySQL, og siden da har jeg arbejdet på filerne. Anede ikke en disse da jeg begyndte, men har da lært en del hen ad vejen.

Det er vist godt jeg begynder som webintegrator til august. :P

Indlæg senest redigeret d. 21.07.2009 08:01 af Bruger #13640
t