browser problem

Tags:    html css

Hej allesammen.

Jeg har i den sidste tid siddet og leget med en hjemmeside mest af alt for at få et bedre kendskab til webprogrammering, hvilket jeg ikke har gjort meget af indtil nu. Siden hedder http://healthythinking.dk.

Men nok om det. Jeg har valideret mit html og css på w3c og der er ingenting der. Problemet er bare, at i alle IE 7.0 browsere og under bliver siden vidst virkelig dårligt. Jeg har efterhånden fået en del mails, hvor folk gør mig opmærksom på problemet, så selvom det forhåbentligt snart er slut med de browsere, vil jeg gerne ha løst det, så alle kan se det ordentligt.

Hvordan kan jeg umiddelbart løse dette? Er det muligt for mig, at lave nogle statements, der tjekker, om siden bliver vist i IE7.0 og derved bruges en anden opsætning? Eller hvad gør jeg:D?

Jeg har ikke kunne finde hjælp andre steder, så håber i måske kan belyse det:)

På forhånd tak.

Mvh

Så vidt jeg kan se skylles det at IE ikke giver boksene den rigtige bredde. Prøv at lav boksen me dit indhold mindre og se hvad der sker.

Det regner jeg også med, men har bare brugt f.eks. IE Conditional og jeg kan sgu ikke løse det. Har prøvet de fleste bredder og er helt på bar bund.

Hjælper det ikke at lave content boksen mindre?

Det er meget muligt at din side validerer i diverse tests. Men det virker for mig som om at der er rod i dine regnestykker. Derfor hopper #content ned og ligger sig forkert.

I din #container sætter du bredden til at være 800 px
Fold kodeboks ind/udKode 

I din #left, som indeholder menuen sætter du bredden til at være 195 px
Fold kodeboks ind/udKode 

Så burde du have 605 px tilbage til din #content.. Men, den har en bredde på 780 px
Fold kodeboks ind/udKode 

For at kompensere for pladsmangel hopper #content ned under #left for at få den plads den mangler. Gennemgå alle width/height + margin/padding og se om alt går op i sidste ende. Så burde det hele falde på plads.

t