Hvilket sprog - forviring

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa udviklere..

Jeg er temmelig ny i programmering, men ønsker at arbejde med det i alt fremtid og tage det som uddannelse, men der er så mange spændende sprog,
C++, Java, (PHP/Html/mysql), og jeg kan ikke holde mig til kun et af dem, jeg leger med alle 3, og så også engang imellem andre, og jeg ved ikke om det måske godt kunne være et minus i min uddannelse, hvis jeg f.eks. vil være IT-ingeniør og kode C++, er det så en dårlig ide at kode Java og Php/--
eller kan det også være smart at kunne noget forskelligt.
jeg er letter forvirret over dette, og håber nogen har nogloe råd, om jeg skal holde mig til et sprog eller om det er godt for mig at kunne flere?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med datalog?

Hej Kasper,

Dataloger svarer til til ingeniør graderne, dog med en mere teoretisk og akademisk indgang til problemstillingerne.

Ingeniører leder efter letteste løsning som overholder de nødvendige betingelser.

Dataloger leder efter den korrekte løsning, men går på kompromis efter kravene.

Sat meget skarpt op.

Som ingeniør får man kurser i specifikke programmerinmgssprog... teknikkerne som virker i den type sprog bliver en del af det at lære sproget.

Som datalog får man kurser i specifikke programmerings teknikker... sproget er blot et værktøj til at implementere løsningen.

Som IT-ingeniør, eller datalog, vil du helt sikkert komme igennem rigtig mange sprog - og du vil ende, uanset hvilken af dem du vælger, med at kunne side at du vil kunne programmere i alt ;)
(Måske skal du lige bruge en uge på at læse på syntaksen, og måske gør du nogle ting dumt da du ikke har opbygget API kendskab)

Med venlig hilsen
Ieet

sæt 125 brødristere ved siden af hindanden, og lim en laaaaaaang pind fast til alle start-dimserne. Træk i pinden og alle går igang ;P.

Du kan måske også bruge en motor, og så bare trykke på en knap, så pinden gør arbejdet ^^ meget nemmere, hvis du skal lave brød til 250 gæster :P

Mvh
Mig(:

I starten er det nok smartest at satse på et enkelt sprog og fordybe dig i det. Senere vil du komme til at lære og bruge flere sprog, men hvis du roder med for mange sprog fra starten risikerer du at blive forvirret og at du aldrig lærer noget sprog helt.

det var også det der var min første tanke, og er godt igang med C++
dog sidder jeg fast lige PT. og kender ingen bøger eller noget hvorpå jeg kan lærer mere, og komme videre..

men takker for svaret

har Java og C++ ikke en lidt identisk koding? - på visse områder ?

desuden Bertel, hvad er du udannet som ?

C++ og Java ligner på nogle områder hinanden, det gør C++ og C# også. Det er ret smart at lade syntaxen i de forskellige sprog ligne hinanden, det gør det lettere at gå fra det ene til det næste. Men det har også den ulempe at man kan komme til at tro at det der fungerer på én måde også må fungere på samme måde i det næste sprog, det er ikke altid tilfældet.

Jeg er uddannet ingeniør.

ja okay kan jeg godt se det smarte i, det var også sådan jeg havde regnet med det var

uddannet I(K)T ingeniør?

kunne jeg så EVT, få dig til at fortælle hvad du laver på en normal arbejdsdag :)?

Dengang jeg blev uddannet hed det "svagstrømsingeniør", der var ikke ret meget programmering, det meste var elektronik, men al mit arbejde som ingeniør har været som programmør. Det eneste vi lærte at programmere i var Pascal og assembler (8086 og ADI DSP'er).

Der findes vist ikke nogen "normale" arbejdsdage for ingeniør. Der går rigtig meget tid med at læse og skrive dokumentation. Der bliver også brugt meget tid på at sætte sig ind i andres kode, finde fejl og udbygge den.

At skrive kode går der forbavsende lidt tid med, jeg vil tro at det er under 10% af tiden man rent faktisk sidder og skriver kode.

wooaw, havde jeg ikke regnet med.. men tror nu ikke det holder mig fra at blive IKT ingeniør :)

Jeg synes at det er fedt at arbejde som ingeniør, jeg kunne ikke rigtigt forestille mig andet.

<< < 12 > >>
t