Hvilket sprog - forviring

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa udviklere..

Jeg er temmelig ny i programmering, men ønsker at arbejde med det i alt fremtid og tage det som uddannelse, men der er så mange spændende sprog,
C++, Java, (PHP/Html/mysql), og jeg kan ikke holde mig til kun et af dem, jeg leger med alle 3, og så også engang imellem andre, og jeg ved ikke om det måske godt kunne være et minus i min uddannelse, hvis jeg f.eks. vil være IT-ingeniør og kode C++, er det så en dårlig ide at kode Java og Php/--
eller kan det også være smart at kunne noget forskelligt.
jeg er letter forvirret over dette, og håber nogen har nogloe råd, om jeg skal holde mig til et sprog eller om det er godt for mig at kunne flere?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med datalog?

Hej Kasper,

Dataloger svarer til til ingeniør graderne, dog med en mere teoretisk og akademisk indgang til problemstillingerne.

Ingeniører leder efter letteste løsning som overholder de nødvendige betingelser.

Dataloger leder efter den korrekte løsning, men går på kompromis efter kravene.

Sat meget skarpt op.

Som ingeniør får man kurser i specifikke programmerinmgssprog... teknikkerne som virker i den type sprog bliver en del af det at lære sproget.

Som datalog får man kurser i specifikke programmerings teknikker... sproget er blot et værktøj til at implementere løsningen.

Som IT-ingeniør, eller datalog, vil du helt sikkert komme igennem rigtig mange sprog - og du vil ende, uanset hvilken af dem du vælger, med at kunne side at du vil kunne programmere i alt ;)
(Måske skal du lige bruge en uge på at læse på syntaksen, og måske gør du nogle ting dumt da du ikke har opbygget API kendskab)

Med venlig hilsen
Ieet

sæt 125 brødristere ved siden af hindanden, og lim en laaaaaaang pind fast til alle start-dimserne. Træk i pinden og alle går igang ;P.