bruger point

Tags:    php

<< < 12 > >>
forlængelse til:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/29128/

hejsa udviklere

tilforlægelse fra den anden tråd ønsker jeg at hver gang man lægger et indlæg får man +1 point har lavet en ny række i databasen som kommer her:

userpoint bigint(20) Nej 0

og så når man trykker submit og indlægget bliver gemt i databasen(forum)
så henter den userpoint og ligger +1 til standardværdi så man så har 1 point og så videre:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

det er de 2 filer kan kan have +1 point hvis man trykker submit og "tekst" og "emne" bliver godkendt :)

håber nogen kan hjælpe hvad jeg kan gøre (hvordan det skal se ud for at det virker

Databasen med Username * userpoint hedder
jkay_dk
table -> members

12 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså, dit spørgsmål er bare hvordan du ligger 1 til det felt som hedder "userpoint" i tabellen members?

nemlig :)

Du laver bare en ny forespørgsel som fx siger:

UPDATE members SET userpoint = userpoint+1 WHERE id = " . $id . "

Nu ved jeg ikke om du bruger ID'er i din members-tabel, men det vil jeg anbefale dig :)

det gør jeg men er det ikke nemmere at sige;

UPDATE members SET userpoint = userpoint+1 WHERE username = " . $username . " ?

men har dog fået det forslået før med:

mysql_query("UPDATE members SET userpoint = userpoint + 1 WHERE username='$myusername'");

men det virker ikke :'(

Det skulle det meget gerne. Jeg bruger det i rimeligt mange af mine scripts :)

Dit problem er nærmere din WHERE. At du altid skriver det ind efter brugernavnet.
Du skal bruge brugerne deres eget unikke ID i din "members" tabel, og så gemme det i en SESSION som med brugernavnet, og så bruge det i din WHERE. Så har du ikke de problemer tror jeg :)

Kig her hvordan du gør så MySQL automatisk tilføjer et løbenummer til dine brugere i PHPMyAdmin.
http://img199.imageshack.us/img199/9189/43641657.jpg

Når du så gemmer hvem der har skrevet et forumindlæg, så gemmer du også bare det ID, så har du alt samlet ét sted :)

de billeder kan jeg ikke bruge til meget da jeg bruger one.coms database, og det ikke er opbygget på samme måde, men jeg vil da lige imorgen prøve at oprette en session med ID :)
og så vender jeg lige tilbage med om det virker, eller hvis jeg har nogle problemmer med det.

forresten: dinn/jeres side: narro.dk
da jeg oprettede mig her for en time siden, var jeg ved at dø af grin over den der oprettelses form,
vidste ikke at en så "useriøs" side kunne blive så populær som den nu der ;)

Det burde være rimeligt meget det samme.
- Det kan godt være du skal oprette et nyt felt først som bare hedder "id" og får typen "int".
- Når du så er ude på strukturen for tabellen, så klikker du på det lille ikon med den gule nøgle på (Det hedder "primær nøgle" eller sådan noget).
- Så redigere du feltet igen (den lille blyant) og så finder du det felt/dropdown hvor du kan vælge "auto increment", og klikker på Gem.

Så skulle alle dine brugere gerne få sit eget nummer :)

tja, nu er det sådan at jeg alerede har et ID til alle bruger, så det er skam klaret. :)

og den med session skulle ikke være noget problem, da jeg bare kan se hvordan den gemmer brugernavnet :)

men tak alligvel

Arh I see ;)

Yep det skulle være lige til. Held og lykke :)

så er jeg tilbage, og det virker ikke :'(

den kode:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

ved simpelthen ikke hvad der er galt.
her er den fulde kode over reply.php som den skal være i
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

ved ikke om jeg har placeret kode stedet forkert eller noget.
men reply.php *koden over* vises ihvertfald bare som en blank skærm :(

håber nogen kan hjælpe.

edit:
her er lige checklogin.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.07.2009 18:21 af Bruger #14510
<< < 12 > >>
t