IRCbot og -klient i delphi

Tags:    delphi

Hej!
Mit juleønske i disse dage går ud på at kode en ircbot i Delphi!
Og jeg har så lige fået Delphi 7, hvilket var super rart da der medfølger indy-komponenten IdIRCclient, som jeg har fået fortalt skulle være lige den jeg har brug for.

Godt nok, men nu mangler jeg så noget hjælp til hvordan søren jeg griber det her an, jeg ved kun så meget om IRC som det at bruge mIRC, så alt der er nybegyndervenligt er MEGET velkomment og det der ikke er, må gerne forklares. Bare lidt :-)

Where to start, where to end?

// Kasper



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej!
Mit juleønske i disse dage går ud på at kode en ircbot i Delphi!
Og jeg har så lige fået Delphi 7, hvilket var super rart da der medfølger indy-komponenten IdIRCclient, som jeg har fået fortalt skulle være lige den jeg har brug for.

Godt nok, men nu mangler jeg så noget hjælp til hvordan søren jeg griber det her an, jeg ved kun så meget om IRC som det at bruge mIRC, så alt der er nybegyndervenligt er MEGET velkomment og det der ikke er, må gerne forklares. Bare lidt :-)

Where to start, where to end?

// Kasper


En god idé ville være at lave den pluginbaseret således at det er nemt at udvide din bot med ny funktionalitet.

Mvh. Thomas Lykke Petersen



Hej!
Mit juleønske i disse dage går ud på at kode en ircbot i Delphi!
Og jeg har så lige fået Delphi 7, hvilket var super rart da der medfølger indy-komponenten IdIRCclient, som jeg har fået fortalt skulle være lige den jeg har brug for.

Godt nok, men nu mangler jeg så noget hjælp til hvordan søren jeg griber det her an, jeg ved kun så meget om IRC som det at bruge mIRC, så alt der er nybegyndervenligt er MEGET velkomment og det der ikke er, må gerne forklares. Bare lidt :-)

Where to start, where to end?

// Kasper


Du kunne starte med at læse om selve plugin'et. Nu kender jeg ikke meget til den, men der må vel stå noget et eller andet sted. Desuden vil jeg råde dig til at læse RFC'en der omhandler IRC netværket, http://www.irchelp.org/irchelp/rfc/rfc.html
Jeg brugte 1459'eren meget da jeg selv scriptede en bot i php til IRC. Sjovt, men også tidskrævende :)

mxs @ http://poet.frac.dk
Slamkodning for fred



t