Lan shutdown program2

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hey udviklere,

Jeg har noget kode som jeg er blevet lidt forvirret på.

Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg skal ha' lavet et server program som kører i "skjul" altså i baggrunden og ikke skrive tekst til mig, men hvis den modtager strengen "CLOSEDOWN" fra klienten så skal den lukke ned.

30 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Grunden til at et program crasher i dit tilfælde er ofte fordi du prøver at gøre en ulovlig handling.
Jeg havde selv et lignende problem fordi jeg kom til at kopiere min socket, et sted hvor jeg bare skulle oprette en pointer.

Alt i alt: Tjek din socket kode igennem, og vær sikker på at du ikke laver nogle ulovlige handlinger (skrive til en ikke åbnet socket fx).

Debuggeren er en smart måde at se HVOR i programmet fejlen sker. Man sætter nogle "Breakpoints" hvor programmet stopper, og spørger om du vil fortsætte til næste breakpoint. Derved kan du spore dig frem til noget kode mellem to breakpoints hvor det går galt. Når du har gjort det, kan du poste dit problem igen, men nu med koden hvor det går galt, det vil gøre det hele meget lettere for alle parter.

Kasper,
kan du være lidt mere specifik om hvad der forvirrer dig ved koden?

jo altså, det forvirre mig lidt hvordan jeg fjerner de ting serveren skriver og så skal det jo også køre i baggrunden.

jeg har "stjålet" koden fra robert larsens netværkprogrammingens guide

Du kan enten lave programmet om til et Windows program og så lave vinduet skjult.

Eller du kan bruge Windows kommandoen "start" til at starte programmet, derved kan du starte det skjult.

vil det fjerne konsol vinduet?

Ja.

Jeg har også et problem med at jeg ikke bare kan køre serveren når programmet åbner, så skal den åbnes med -l og det vil jeg gerne undgå, kunne du hjælpe mig?

Du bliver nok nødt til at lave to udgaver af programmet, en server udgave og en client udgave.
Den ene skal køre runClient og den anden runServer.

Du kan skrive argumenterne (argv og argc) direkte i programmerne.

hvordan skal
Fold kodeboks ind/udKode 
delen se ud?

<< < 123 > >>
t