Udregn MBits?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hejsa!

PHP spørgsmål.

Hvis jeg nu har en spil server kørende, vil jeg gerne se hvor meget jeg kan trække. Så derfor vil jeg gerne vide, hvordan man omregner til MBit/s fra Kb/s.

Hvis jeg har 17.5Kb/s fra én spiller, hvordan omregner jeg så det til at én spiller bruger ca. xx MBit/s?

- Hilsen,
Magnus.

1 byte er 8 bits, så 1 kilobyte (1000 bytes, en kibibyte er 1024 bytes)er 8000 bits. 1 megabyte er som bekendt 1000 kilobytes, dvs 8 millioner bits så det er bare at lave matematikken.

Er der forskelv på Kb og KB?

Og er ikke så god til matematik, det er derfor jeg spurgte om jeg kunne få hjælp på en relativt indirekte måde :P

hvis vi skal være helt pernitten hedder en Kilobyte(1000 bytes) en Kb eller KB, en Kibibyte(1024 bytes) en KiB, og en kilobit(1000 bits) en kb.
Så:
Kilobyte: KB/Kb
Kibibyte: KiB
Kilobit: kb

Okay. Tak! :)

Men hvordan skal regne stykket se ud? Skal bruge det flere gange(skal jeg nok selv lave), men skal lige have den første.

Fold kodeboks ind/udKode 

InPutofplayers er det antal spillere, som er på serveren, det er i en form tilligere i scriptet.

bump.

Du kommer ikke langt hvis du lader folk lave dine udregninger for dig. Learn it the hard way ;) Jeg har givet dig alle de rå data du skal bruge for selv at stille formlen op - og den er ret simpel.

Problemer er, at jeg ikke forstår hvordan jeg skal regne det der ud. Og hvilken en af dem er MBit/s? :S

Jeg forstår det sådan her:

Jeg har 10Kb/s pr. spiller.

10 * $Players * 8000 / 1024 = $result;

Nå, ja jeg kender til det på en anden måde her.
1 Kb = 1024 bits
1 KB = 1024 bytes
1 KiB = 1000 bytes
1 Kib = 1000 bits

B = Byte
b = Bit

Har endnu ikke forstået hvad KiB skulle til for???
Det er en latterlig måde at regne på når det på ingen måde har noget med bits at gøre.
Alting består af bits, 8 bits er 1 byte, men der skal 1 byte til fr du kan skrive.

I princippet er et bogstav eén byte.
1 bit derimod er enten 0 eller 1.
en byte kan eksempelvis være 01101000

Det kommer fra et IT leksikon så jeg er meget overbevist om at det er sådan det hænger sammen.

Mht. din udregning, så kan jeg stadig ikke se hvor du vil hen med de 8000?
Jeg ville gøre sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2009 23:07 af Bruger #12242
Tak for det Steen!

Så du mener sådan her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg skrev faktisk 8 til at starte med, men tænkte at det blev et lille tal, så det blev til 8000 :)

Jeg prøver det lige!

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2009 23:10 af Bruger #15047
Nå, ja jeg kender til det på en anden måde her.
1 Kb = 1024 bits
1 KB = 1024 bytes
1 KiB = 1000 bytes
1 Kib = 1000 bits

B = Byte
b = Bit

Har endnu ikke forstået hvad KiB skulle til for???

Det er stik modsat.
Kilobyte = KB = 1000 bytes. Kilo betyder tusind.
Kibibyte = KiB = 1024 bytes. Dette er den mest korrekte at bruge i teknisk regi.

Indlæg senest redigeret d. 17.07.2009 11:15 af Bruger #8223
<< < 12 > >>
t