Indsæt data på serveren med file_put_contents()

Tags:    php

Hej :)

Jeg prøver at uploade et billed til min server ved hjælp af en URL til billedet. Dette gør jeg ved brug af file_put_contents() og file_get_contents()

Min kode ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men af en eller anden grund giver php mig disse to fejlmeddelelser:

Warning: file_put_contents() [function.file-put-contents]: Unable to access /uploads/image_test.jpg

og

Warning: file_put_contents() [function.file-put-contents]: Unable to access /uploads/image_test.jpg

Er der nogen der ved hvad der er galt?
Skal jeg oprette en forbindelse til FTP serveren eller hvad?

Tak på forhånd :D
Mathias

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det handler om den fil attribut på mappen til billedet, den skal være 777

Okay. Har hørt om det der 777. Men kan du fortælle mig hvordan jeg gør det. Jeg har højre-klikket på mappen og valgt egenskaber. Derefter har jeg klikket alle felterne af som tillader skrivning til mappen. Men det har ikke hjulpet.

Forresten har jeg lavet en fejl. Fejlmeddelelsere den kommer med er:

og

Warning: file_put_contents(/uploads/image_test.jpg) [function.file-put-contents]: failed to open stream: No such file or directory

Ja, det er rigtigt, du skal blot sætte flueben i alle.

Filnavnet du prøver at tilgå er "/uploads/image_test.jpg". Dette indirekte at du prøver at placere en fil i en mappe lige under serverens rod-mappe("/")? Jeg gætter på at dette ikke er tilfældet, og at du istedet prøver at placere filen i en mappe relativ til det script som uploader filen? Er dette korrekt antaget?

I så fald skal du lige sætte scriptets sti foran filnavnet. Typisk benytter man dirname(__FILE__) til dette. Dette vil returnere stien til dit script, uden en sidste skråstreg. Dette sætter du blot foran filen du vil gemme til, dvs. i $directory variablen. I din kode ville du således skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

1000 tak The-Freak
Det virkede 100% selvom stien til mappen er noget indviklet og slet ikke det jeg havde regnet med.

Du skal have mange tak.

P.S. Hvis du ved hvordan jeg automatisk får filnavnet på filen så det kan blive gæmt under dens rigtige navn ville det også være super :D

Og hvorfor kan jeg ikke give dig dine point? :S

Indlæg senest redigeret d. 14.07.2009 23:17 af Bruger #15155
Behøves ikke alligevel :$

Brugte bare substr() på $img_url

t