Når du siger at du vil søge i start menuen er det så fordi du ved at genvejen går til en mappe der ligger tæt på den mappe du ønsker at finde?
-- Fandt dette på MSDN og ændredede lidt på det:
string DirSearch(string sDir, string startDir)
{
try
{
foreach (string d in Directory.GetDirectories(startDir))
{
if (d == sDir)
return d;
else
return DirSearch(sDir, d);
}
}
catch (System.Exception excpt)
{
Console.WriteLine(excpt.Message);
}
return null;
}
Prøv at kalde den med en mappe du ved der er på computeren og se om den giver hele stien til mappen: DirSearch("mappe", "C:\");
Tror ikke det gør noget du søger hele computeren så længde det kun er mapper burde det ikke tage særlig lang tid, men er ikke sikker.
Jeg kan sagtens se hvad det er du vil, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke i praksis, og det er garanteret åbenlyst, men nu har jeg siddet og rodet med det en times tid, kan simpelthen ikke knække den.
Når jeg paster kodestykket ind får jeg disse 2 fejl:
1. "} expected" denne fejl kender jeg, og jeg har talt de der bracers, og der er umiddelbart lige mange ?
2. "Type or namespace definition, or end-of-file expected" kan godt se at den her formentligt kommer direkte fra den anden fejl, men da jeg ikke kan se hvad der forårsager den anden fejl, er jeg desværre på lidt bar bund.
3. Jeg ved simpelthen ikke hvordan man erklærer hvilken mappe ("sDir" ?) den skal søge efter, og hvilket drev ("startDir" ?) den skal starte i
Jeg har gjort absolut ingenting indtil videre, da jeg ligemeget hvad jeg prøver at ændre, får et shitload af fejl smidt i hovedet.
En lille smule hjælp, please?