Problemer med cookies i Delphi

Tags:    delphi

Jeg er i gang med at udvikle et program, der udover lokale data også skal have adgang til en fælles database på en ekstern server.
Adgangen til serveren sker via programmets indbyggede web-browser med brugernavn og adgangskode, og dette fungerer fint.

Imidlertid ville det være rart at kunne springe login-sekvensen over, ved ganske enkelt at lade programmet selv identificere sig over for serveren gennem en cookie.
Men her gik jeg så i stå.

Jeg benytter TWebModule, som vist er det bedste Delphi 6 har at byde på, og jeg har afprøvet alle de koder jeg har kunnet finde på nettet. Men uden resultat.
Jeg kan bare ikke få programmet til at skrive den cookie.

Det er muligt, jeg har set mig blind på problemet. Og derfor håber jeg på hjælp herinde fra.

Jeg har bla. følgende kode:

procedure TWebModuleMaster.WebModuleMasterCreateCookieAction(
Sender: TObject; Request: TWebRequest; Response: TWebResponse;
var Handled: Boolean);
var CookieText: TStringList;
begin
CookieText := TStringList.Create;
try
with CookieText do begin
Clear;
Append('Arkiv=ACookie');
Append('Id=1');
Append('Name=MrLES');
end;
Response.SetCookieField
(CookieText, 'http://, '/arkiv',-1,False);
Response.Content := 'OK';
finally
CookieText.Free;
end;
end;

Dette er blot een af mange koder jeg har afprøvet. Den melder ikke fejl, den undlader blot at sætte en cookie.

Der er 200 point på højkant. :P

MrLES.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du mangler også at sætte 'handled' parameteren, så vidt jeg lige kan se.

Har dog aldrig brugt TWebModule og har ikke lige nogen dokumentation til det liggende hverken i hovedet eller andre steder, så er svært at komme med et super svar :)



Hmm, det er vel ikke så underligt at din cookie ikke bliver sendt, når du free'er den med det samme?



Hmm, det er vel ikke så underligt at din cookie ikke bliver sendt, når du free'er den med det samme?

Tjo - det er stadig underligt. For jeg har også kørt den uden 'free'. Det virker nærmere som om action slet ikke bliver trigged af.

Jeg må indrømme, jeg er en ren novise hvad angår TWebModule, og jeg er løbet helt tør for ideer.

MrLES



Hmm, det er vel ikke så underligt at din cookie ikke bliver sendt, når du free'er den med det samme?


Desuden finder jeg det lidt skuffende, at du kun kan levere en flad kommentar til mit spørgsmål set i lyset af, at du udgiver dig for at være 'næsten' ekspert udi Delphi-programmering.
Jeg havde forventet et konstruktivt løsningsforslag på problemet.
:O

MrLES



Indlæg senest redigeret d. 14.07.2009 19:33 af Bruger #15158
t