Kommentar sytem i blog !?!

Tags:    php

Hej Udviklere!

Jeg har muligvis svært ved at forklare dette, men jeg prøver..

Jeg er igang med at lave et lille blog system hvor jeg har en index side hvor artiklernes beskrivelse bliver vist, man kan så klikke på dem hvor efter man kommer ind og kan læse hele artiklen..

Det virker fint, uden problemer.. - Mit problem er så bare at jeg gerne vil have at der under hver artikel kommer et kommentar system frem.. Jeg har allerede lavet kommentarsystemet, og kan skrive og det bliver så også vist uden problemer, mit problem er så bare at hvis jeg includer mit kommentar system til hver artikel jeg nu opretter, så er det jo det samme der kommer til at stå i ALLE mine artikler.. For kommentarerne bliver postet ind i min database med "navn" "email" og "besked", og hvis jeg som sagt siger i php filen at den skal udskrive/include kommentarsystemet til hver ny artikel jeg opretter vil den jo hive kommentarer ud i alle artikler som allerede er blevet skrevet fra andre artikler..

Vil meget gerne have at for hver gang en artikel oprettes, kommer kommentar systemet nedenunder..

Lad os sige jeg har en artikel der hedder a og en b og en c.. Det som er blevet skrevet i c feks bliver også vist i de andre og omvendt med alle, det vil jeg jo ikke have.. Vil have a det som er blevet skrevet i a vises KUN i a osv osv..

- Ved godt at det fordi at de kommentarer der bliver postet i de forskellige artikler kun bliver sat ind ét sted i min database og når jeg så skriver dem ud er det jo hele smøren der bliver revet ud.. - Men hvad gør jeg??? Jeg sidder fast

Håber det er til at forstå og håber på hjælp!

På forhånd tak
Brian

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
noget i den her stil..
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

i din blog kommentar table har du: "navn" "email" og "besked", det vil sige du magler en "artikel_id" til at finde ud af hvad for en besked der høre til hvad artikel..

ect.
artikel a

navn: hans
email: test@ga..
besked: test..
artikel_id: a (id'et der høre til a i din artikler table)

Så jeg sender id'et med via et hidden field?

Får kommentarerne så et id med så databasen ved hvor det skal skrives ud eller hvordan?

Er virkelig virkelig skidt mht id, i know..

du har vel id'et som en get?

så din select kunne se sådan her ud ect:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ja altså..

Her laver jeg min nye artikel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Her vises beskrivelse på forsiden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og her læses hele artikel:

Fold kodeboks ind/udKode 

t