C eller C++

Tags:    programmering

Hej. Jeg mangler noget at give mig til i sommerferien og vil derfor i gang med lidt programmering da jeg skal læse IT på universitetet om 1 års tid. Men hvilket af de 2 sprog skal man i gang med? Ved C++ er nyere og en videreudviklet version af C så umiddelbart ville C++ være valget eller hvad mener i? Er interesseret i opbygning og udvikling af styresystemer og større programmer. Jeg ved godt det tager længere end sommerferien at lære, men her har jeg en masse tid til at komme i gang :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville også vælge C++. Den største forskel er at C++ understøtter objekt orinteret programering.

Jeg kender ikke den bog, men du kunne også læse Bertels artikel her på siden, så du får også en god introduktion til C++, nok ikke ligeså dybdegående som bogen, men det er en god start. :)

Det er også noget der hedder objective-C. Synes bare jeg ville nævne det når vi nu snakker om alle disse C-lignende sprog. Skulle valget stå mellem C og C++ så ville jeg vælge C++.

Jeg vil personlig mene, at du skal give dig ud i C++. En af grundene for dette er så vidt jeg husker er ALT C valid C++ kode. Så jeg kan ikke se hvorfor du skal gå i gang med C fremfor C++.

ALT C valid C++ kode

Nej, alt C er ikke valid C++ kode, men det meste.

Som de andre siger, start med at lære C++. Det er et mere moderne sprog, har flere features, og der er mange ting du kan gøre meget mere elegant i C++.

Skulle du på et tidspunkt få brug for ren C, er det ret enkelt at lære. Linux kernen er f.eks. skrevet i ren C. Men hvis du starter med at lære C, vil du lære nogle unoder, som det vil være vanskeligt at lægge fra sig.

Okay.. Tak for det :) Bogen C++ Primer, er det bare den man skal begive sig i krig med? Synes jeg kan se folk er glade for den.

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2009 15:06 af Bruger #14320
Bertel Brander, giver du også lige et svar jeg kan give point til så deler jeg dem mellem jer :)

Jeg ville også vælge C++. Den største forskel er at C++ understøtter objekt orinteret programering.

Det har ingen betydning hvis man ikke bruger objekt-orienteret programmerings paradigm.

Det jeg mener er at det er ikke nødvendigsvis en fordel eller årsag til at lære C++.

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2009 16:29 af Bruger #14645
Man kan godt skrive objekt orienteret i C, men C++ understøtter det direkte. Jeg mener at det er en stor fordel at skrive objektorienteret, så det er også en grund til at vælge C++

Jeg samler ikke på point, giv dem til nogen andre.

t