Indsætning af Databasetable indhold i variabler

Tags:    c#

Halløj. Jeg sidder og roder med noget hvor jeg skal have nogle forskellige felter i min tabase smidt ind i nogle forskellige variabler. Jeg har siddet og kigget lidt rundt på nettet og det nærmeste jeg har kunne komme det er det her.. Men nu har jeg altså brug for noget hjælp :)

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Er jeg helt galt på den eller hvad?? Og hvordan kommer jeg videre?? :)

Det der står i variablerne skulle jo så hentes fra databasen i stedet for at være hardcoded ;)

På Forhånd tak

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2009 23:59 af Bruger #11545
Altså for mig ser det ud til at det bliver læst ind i ArrayList?

Så kan du jo bare hente noget ud sådan her f.eks.:

$variabel = ArrayList[0];

Eller er der noget jeg har misforstået.

Nææ.. Det har du vidst ikke Søren.. Men det der Add ting bliver den ved med at sige man ikke kan

Så prøv med en for loop:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bruger ikke C# så ved ikke hvorfor du ikke kan bruge add, men tror det fordi string[] er en array og ikke en classe og har derfor ikke nogen methods.

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2009 20:40 af Bruger #14645
ArrayList er et generisk array af objekter, derfor skal man typecaste det man putter ind i det.

Du kan ikke navngive en ArrayList med navnet ArrayList ;)

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2009 21:26 af Bruger #15156
Tror du har ramt spot on Flemming :)

Vender lige tilbage med hvor vidt jeg kan få det til at fungere ;)

Så fik jeg kigget på og det virker!! Lige lidt ting som at jeg også lige skal åbne connection og jeg lige skal fortælle den hvilket felt den skal læse fra.

Men det fikset nu.. Tusind tak for hjælpen :)

Update: Lige et tillægsspørhsmål.. Hvad nu hvis jeg har flere collums i min database jeg vil læse?? Fx. som nu men også gerne vil have ID'et smidt i en string??

Indlæg senest redigeret d. 14.07.2009 01:08 af Bruger #11545
Update: Lige et tillægsspørhsmål.. Hvad nu hvis jeg har flere collums i min database jeg vil læse?? Fx. som nu men også gerne vil have ID'et smidt i en string??

vis det er fordi du gerne vil være sikker på at settings posterne altid kommer i den rigtige rækkefølge også selvom du tilføjer nye settings, så kan det klares ved at rette i sql'en.

hvis LinkSheet_Table inderholder 2 felter: id, tekst, så ændrer du sql kaldet til:

SqlCommand sqlcom = new SqlCommand("SELECT tekst from LinkSheet_Table order by id", sqlconn);

t