Klasse i DLL

Tags:    delphi


Kan man have en klasse i en DLL, som programmet som kalder DLL'en også kan se, eller er det umuligt ? Jeg ved det kan lade sig gøre med statiske library's men DLL'er.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



du kan i hvert fald have structs i dll'er, men om du kan have klasser ved jeg ikke... jeg ved bare at Win32 API'et er lavet i C.

1101110100010110000101000001

Husk, det tager 42 muskler at se sur ud, det tager kun 6 at slå idioten ned...



du kan i hvert fald have structs i dll'er, men om du kan have klasser ved jeg ikke... jeg ved bare at Win32 API'et er lavet i C.

1101110100010110000101000001

Husk, det tager 42 muskler at se sur ud, det tager kun 6 at slå idioten ned...


Jeg ved jeg kan have records(Structs) og klasser i en DLL, men jeg prøver at finde ud af om DLL'en kan "publicere" disse klasser for programmet der skal bruge den.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



du kan i hvert fald have structs i dll'er, men om du kan have klasser ved jeg ikke... jeg ved bare at Win32 API'et er lavet i C.

1101110100010110000101000001

Husk, det tager 42 muskler at se sur ud, det tager kun 6 at slå idioten ned...

Jeg ved jeg kan have records(Structs) og klasser i en DLL, men jeg prøver at finde ud af om DLL'en kan "publicere" disse klasser for programmet der skal bruge den.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Det er jeg helt sikkert på, sagtens lad sig gør...men der kræver lidt mere arbejdet...

Hvis du gerne vil en lille demo kan jeg hjælpe lidt til ved lejlighed for jeg har lidt for travlt i øjebliket. Det er snart JULLLLLL.

Mvh
Lavang



Du kan sagtens laver klasser, objekter og records internt i en DLL fil, men de kan ikke identificeres af klient-applikationer. Til det formaal bliver du noedt til at bruge activeX (com) objekter. De virker ligesom DLL filer (Efter sigende er de dog lidt langsommere end DLL filer) Jeg har desvaerre ikke meget erfaring med programmering af disse filtyper. Da jeg altid implementere simple funktioner i mine DLL filer!



Du kan sagtens laver klasser, objekter og records internt i en DLL fil, men de kan ikke identificeres af klient-applikationer. Til det formaal bliver du noedt til at bruge activeX (com) objekter. De virker ligesom DLL filer (Efter sigende er de dog lidt langsommere end DLL filer) Jeg har desvaerre ikke meget erfaring med programmering af disse filtyper. Da jeg altid implementere simple funktioner i mine DLL filer!


Ok... Tak for hjælpen. Tror også jeg bare lave et bare simple funktioner/procedure der kan kalde de forskellige klasser...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



t