dokumentation

Tags:    c#

User
Bruger #464 @ 10.07.09 14:37
hej er der nogen der ved hvor dokumentations værktøjet ligge i 2008.
hvor der automatisk blev genereret dokumentation for de steder man havde skrevet som følger:
/// <summary>
/// Bruges til at finde mit land
/// </summary>
/// <param name="land"></param>
/// <returns>string tekst + land</returns>
public string HejVerden(string land)
{
string MyLand = "Mit land er " + land;
return MyLand;
}
Jeg har brugt det i VS2005 men jeg kan simpelhen ikke finde det i VS2008.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg mener det lå under tools, men er ikke sikker. Det var bare et par klik og så blev der oprettet en folder med en masse html filer i.

Så har det været en Add-in der er blevet installeret i din VS 2005. Jeg har en VS 2005 professional med alt installeret, og der er der ikke noget dokumentations tool installeret i tool menuen.

Har fundet ud af, at hvis man i VS 2005 havde installeret den med C# som standard setup, vil der være et tool ved navn: Build Comment Web Pages.

Det bliver dog ikke installeret hvis man, som jeg, havde valgt en vb standard setup.

der findes dog bl.a. et open source dokumentation add-in: http://ndoc.sourceforge.net/

Her er en CodeProject artikel som beskriver brugen af "Build Comment Web Pages": http://www.codeproject.com/KB/cpp/TestXMLdoc.aspx

HVor lå det henne i VS 2005 ??

Så vidt jeg ved kan man få VS til at generere en xml fil med imdhold fra de summaries man har lavet i koden.

Den xml fil kan så bruges af forskellige programmer til at generere en hjælpefil med al dokumentationen og nogle skriver dem ud som rapporter.

hej er der nogen der ved hvor dokumentations værktøjet ligge i 2008.
hvor der automatisk blev genereret dokumentation for de steder man havde skrevet som følger:
/// <summary>
/// Bruges til at finde mit land
/// </summary>
/// <param name="land"></param>
/// <returns>string tekst + land</returns>
public string HejVerden(string land)
{
string MyLand = "Mit land er " + land;
return MyLand;
}
Jeg har brugt det i VS2005 men jeg kan simpelhen ikke finde det i VS2008.

User
Bruger #464 @ 14.07.09 11:05
Jeg mener det lå under tools, men er ikke sikker. Det var bare et par klik og så blev der oprettet en folder med en masse html filer i.

Så har det været en Add-in der er blevet installeret i din VS 2005. Jeg har en VS 2005 professional med alt installeret, og der er der ikke noget dokumentations tool installeret i tool menuen.

t