Ændring af repeater

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej.. Har et lille problem. Som i kan se har jeg lagt min SQL kode osv for sig selv og kelder den. Så sender jeg to vriabler over. Den ene er hviklen table den skal læse og den anden er hvilke repeater eller anden den skal smide det i.

Det med hvilken table er intet problem, men hvordan får jeg variablen ned der hvor der står Repeater1 lige nu, så jeg kan ændre ved at ændre min variabel??

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak :)

Jeg kan se to steder der står repeater1

Her:
Fold kodeboks ind/udKode 

og her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg går ud fra du snakker om nummer 2.

Det ser ud som om tabel navnet er strengen Tab, og repeteren er stengen(??) Contr. er det rigtigt?

Så du kan vel bare gøre sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu kender jeg ikke så meget til .NET, men det felt, og den function ligner ikke noget fra String.

Jeg ved ikke hvliken type en repeater er (Repeater ??), med du skal nok skifte parametren til en sådan type istedet for String.

Håber jeg har forstået spørgsmålet rigtig... (er ikke sikker på jeg har)

Hej Andreas,

Hvis det spørgsmål går på hvordan du kan vælge en Repeater control ud fra en string, så er svaret FindControl. Metoden findes på Page klassen, og giver dig mulighed for at finde en vilkårlig WebControl på siden. Hvis du finder den, kan du typecasete den til en Repeater. Jeg kan lave et eksempel til dig, hvis det er nødvendigt :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Kasper.. Det er lige det jeg leder efter!!! :D

Du må meget gerne komme med et eksempel.. Ellers må jeg jo selv ud og lede :)

Andreas.. Ja jeg tænkte også på noget lignende det du skrev.. Men _HVIS_ man kan gøre sådan skal jeg ihvertfalf vide hvad jeg skal skrive i stedet for string :)

Indlæg senest redigeret d. 10.07.2009 17:36 af Bruger #11545
Hej Andreas,

Noget i den her stil:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Hvis du ikke er sikker på at der findes en Repeater control med det navn du angiver, så bør du naturligvis tjekke for null før du bruger den :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 10.07.2009 19:30 af Bruger #1
Du er en helt Kasper :D

Kigger på det imorgen og vender lige tilbage med om jeg kan få det til at virke :D

-Andreas

Kunne ikke lade være.. Måtte prøve med det samme :D

Desværre får jeg følgende fejl og kan ikke helt gennemskue hvor fejlen sker:

VWD melder ikke om nogen fejl, men når jeg skyder den af kommer fejlen altså så alligevel :roll:

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2009 02:40 af Bruger #11545
Hehe, som jeg skrev til dig, så skal du tjekke for null før du bruger instansen. Det bør du altid gøre, med mindre du er 110% sikker på at din variabel aldrig er null.

Anyway, jeg huskede det som at FindControl var rekursiv, eller i hvert fald kunne være det via en parameter, men det lader til at jeg husker forkert. Det betyder at du enten skal kalde FindControl på den parent control din repeater er placeret i, eller også skal vi have gang i en lille metode der rekursivt løber din side igennem. Løsning nummer 1 er både lettest og mest optimal :). Hvis dine repeaters ikke allerede ligger inde i en anden control, fx et Panel, så placer en control rundt om dem, og kald så MyParentControl.FindControl() i stedet for Page.FindControl() :)

Mvh.

Kasper (TSW)

He he.. Nogen der kan forklare mig hvad rekursivt betyder?? :p

Må nok erkende jeg ikke er så meget inde i alle de fine ord.

Og så lige en ting mere.. Det kan måske virke lidt dumt, men hvordan tjekker jeg så for null? :p

(Update) Hvilken controller skal jeg dog bruge uden om min Repeater?? Det skal vel på en eller anden måde give lidt mening :)

(Update2) Det virker. :D Ved ikke om det er optimalt at sætte body til at være den controller, men tænker bare jeg på den måde kan læse hele siden af for Repeatere :)

Så nu er det bare spørgsmålet im det med null :)

Jeg kan ikek helt finde ud af hvad det er jeg skal tjekke for null.. Er det bare en if sætning der tjekker om Contr er null eller er et et andet sted du mener??

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2009 20:41 af Bruger #11545
He he.. Nogen der kan forklare mig hvad rekursivt betyder?? :p

http://www.catb.org/jargon/html/R/recursion.html

Det link skulle forklare det hele :D

Jeg er nok ikke den bedste til at forklare det, da jeg ikke slev forstår det 100% endnu, men helt basic er det når en function kalder sig selv.

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2009 21:13 af Bruger #13669
OK.. Ja så giver det jo mening :D

Iøvrigt dejligt endelig at kunne få noget hjælp fra nogen der kan finde ud af at forklare det på en forståelig måde så selv en idiot som mig kan forstå det. Der er rimelig mange lidt højrøvede typer, der bare smider om sig med en masse teori, man ikke forstår, når man som mig ikke er så super haj til det :p

Så tak for det :D

<< < 12 > >>
t