Søger flere ideer

Tags:    php

Ja nu har jeg viklet den frem og tilbage nogle gange det forslag fra:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/29021/LastPage/
Men kan ikke rigtig finde en løsning på hvordan jeg kan få gemt farvens navn og størrelsen inklusiv den beregnede pris i et array da mine drop down lister allerede bruger deres "value" til at gemme den pris stigning der kommer hvis du vælger den mulighed.
Håber der er nogen der kan give nogle gode forslag =).

Her kommer lidt koder i kan kikke på og se hvordan det fungerer.
Dette er den del der får produktet vist.
Fold kodeboks ind/udKode 

Med disse ajax koder som jeg har i toppen af produkt siden,
Fold kodeboks ind/udKode 

Henter jeg disse 2 sider ind.
sizeChanged.php
Fold kodeboks ind/udKode 

colorChanged.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Som sagt så skal jeg have lavet så jeg får gemt en farve, en størrelse og en pris i et array alt efter hvad kunden vælger af størrelse og farve, og så skrive det ind i min database til senere brug.

Indlæg senest redigeret d. 09.07.2009 15:56 af Bruger #15117
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ud fra udelukkende din beskrivelse ville jeg vise prisen, men gemme en indentifikation.
<select>
<option value="farveid">farvenavn farvepris
</select>
på serveren kan du så igen bare slå farveid op og finde prisen.

samme gælder for størrelse.

I tilfælde af at du bruger javascript til at udregne prisen med løbende, kan du bruge regex til at finde den viste pris.

Ud fra udelukkende din beskrivelse ville jeg vise prisen, men gemme en indentifikation.
<select>
</select>

I tilfælde af at du bruger javascript til at udregne prisen med løbende, kan du bruge regex til at finde den viste pris.

Kan ikke gøre det på den første måde du nævner for jeg henter pris tillæget for farverne fra selve produktet har ikke nogen mååde jeg kan binde farven og prisen sammen.

Men vil lige kikke nærmere på det der regex

<select>
</select>

Kan ikke rigtig finde ud af det der Regex kan du ikke give et eksempel på hvad du mener?

hvis du har hentet teksten af den valgte option "farve pris" ind i en streng s kan du

var d=s.split(" ");
var pris=parseInt(d[1]);

bygger selvfølgelig på antagelserne at du viser farverne med teksten farve pris f.eks: Rød 25.75

t